במגזר הערבי קיבלו ברגשות מעורבים את התנצלותו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, על אירועי אוקטובר 2000, בהם נהרגו 13 צעירים ערבים. ברשתות החברתיות היו כאלה שכיבדו את לקיחת האחריות ואחרים שדחו אותה, מאחר והגיעה מאוחר מדיי, לדבריהם.
 
ממרכז עדאלה, שייצג את משפחות 13 ההרוגים על ידי משטרת ישראל באוקטובר 2000, נמסר בתגובה: "אהוד ברק הוא האחראי העיקרי והישיר להרג 13 צעירים ערבים בארועי אוקטובר 2000. הוא לא רק היה אדיש להרג הקטלני ולפציעת מאות מפגינים שהתרחשו בארועים בימים 1 ו- 2 אוקטובר 2000, אלא הוא זה שהורה למשטרה להבטיח את פתיחת כביש 65 בוואדי עארה כולל באמצעים קטלניים וירי צלפים, דבר שהצדיק את השימוש בצלפים ולהידרדרות הארועים בימים שלאחר מכן".
 
עוד נאמר, כי "אין שום ערך להתנצלותו של ברק היום כל עוד שלא הוגשו כתבי אישום נגד כל האחראים כולל אלה שהשתמשו בירי חי וירי צלפים שגרם להריגתם של 13 הצעירים הערבים. הדברים מקבלים משנה תוקף לאור העובדה שאלימות המשטרה נגד האזרחים הערבים נמשכת עד יום זה".


מוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל נמסר, כי "התנצלותו של אהוד ברק בעקבות נפילת 13 מצעירינו על מזבח הגזענות הישראלית, היא לצורכי בחירות. ההתנצלות לא תסגור את הסוגיה של השהידים שלנו והאחראים על נפילתם, כולל ברק". עוד נאמר, כי "ההתנצלות של ברק באה אחרי 19 שנים בשל ייעוץ פוליטי ותקשורתי שקיבל, כדי לקבל קולות מהרחוב הערבי, כמו כל המפלגות הציוניות, ואנחנו מצפים מהציבור שלנו לדחות אותה. ברק הוא האחראי הראשי על פשעי אוקטובר 2000. לא נסלח על הפשעים".
 
ח"כ אמטאנס שחאדה (בל"ד) אמר בתגובה: "התנצלותו של ברק ריקה מתוכן ומטרתה לנסות ולגרד כמה קולות מהציבור הערבי. אירועי אוקטובר 2000 חרוטים בזכרונם הקולקטיבי של האזרחים הפלסטינים, ושום התנצלות לא תחזיר את ההרוגים למשפחותיהם". עוד אמר בציוץ בדף הטוויטר שלו, "מי שבאמת מתנצל על מעשיו, עליו ראשית להכיר ולפעול נגד העוול ההיסטורי והמתמשך כלפי העם הפלסטיני, ולפעול כדי להעמיד את האחראים לדין".
 

 


לעומתו, אמר ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), כי "הדברים של אהוד ברק על אחריותו לאירועי אוקטובר 2000, הם התחלה חשובה. ברק פתח את הדלת לדיאלוג עם החברה הערבית והאחריות שלנו היא לסייע לו לפתוח את הדלת ולא לטרוק אותה בפניו. חשבתי שנכון למרצ לייצר רשימה משותפת עם מפלגת העבודה, אך עמיר פרץ בחר מימין וכעת עלינו למצות כל סיכוי ליצירת גוש שמאל-מרכז חזק". 

בראיון לתוכנית "בן ואריה" ב-103FM הוסיף: "פניי לעתיד. אני לא חי את העבר. אני בן למשפחה שכולה, יודע ובא מכאב. אני מחפש תקווה. מה שאמר ברק היום, קיבלתי עשרות טלפונים שאמרו לי דברים זוועתיים על אהוד ברק. אבל מתוך אחריות ציבורית בבית פוליטי יש לי גם אחריות. יש משבר עמוק בין ברק לבין החברה הערבית, לא קל. אבל מנהיג הוא פורץ דרך, אני רוצה להחליף את השלטון".

מנגד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף בטוויטר את ההתנצלות וכתב: "אהוד ברק סרס את משטרת ישראל ואת יכולותיה הבטחוניות כבר בשנת 2000 כשהפקיר את לוחמיה ומפקדיה לחסדי וועדת אור שהוא הקים אחרי שנכנע ללחץ הסיעות הערביות בכנסת. וועדת אור הקריבה את טובי המפקדים על מזבח הרצון לרצות את הפורעים הערבים והאפקט המצנן שלה על פעילות המשטרה לאכיפת החוק והסדר ניכר בכל תחום באזור הצפון וכנגד ערביי ישראל מאז ועד היום".
 
השר סמוטריץ' הוסיף כי "ב"התנצלות" שלו היום בפני הפורעים במרד הערבי שסיכן ואף גבה חיים באוקטובר 2000 ברק ממשיך בהתרפסות ובכניעה שלו בפני ערביי ישראל, בוגד בלוחמים שהצילו חיים ושמרו על ריבונות המדינה, ופוגע בביטחון המדינה. בסך הכל ברק קלאסי".