היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, הגיש היום (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית את עמדתו על העתירה שהגישו מפלגת נעם נגד חברות פרסום שסירבו לפרסם שלטים של המפלגה. בעמדתו, תומך מנדלבליט בטענתה של מפלגת נעם ולדבריו אותן החברות עוברות על חוק דרכי התעמולה בכך שהן מסרבות לפרסם את הפרסומים של המפלגה.
בעתירתם, טענו במפלגת נעם כי הם פנו לגוף הפרסום כנען האחראי לפרסום על גבי האוטובוסים, בבקשה להשתמש בשטחי הפרסום שברשותם, אך בקשתם סורבה. כמו כן פנו במפלגה גם לחברת הפרסום האחראית על הפרסום במלון פארק בכניסה לירושלים, וגם שם סרבו לפרסם את הקמפיין של המפלגה.
על פי עמדתו של מנדלבליט ישנה בחוק חובה על אותם גופים פרטיים לנהוג בשוויון ולהימנע מהפליית מתמודדים, בין היתר, על בסיס תוכן הפרסום בשילוט החוצות. לדבריו של מנדלבליט, חברות הפרסום לא הציגו עד כה את טענתם מדוע הם סרבו לפרסם את השלטים של מפלגת נעם. לכן כותב מנדלבליט בעמדתו כי "על-כן, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי דין העתירה להתקבל".

מנדלבליט מוסיף ומסביר את עמדתו. לדבריו, "סעיף 10ב לחוק דרכי תעמולה מטיל על משווקי פרסום, כהגדרתם בחוק, את החובה לנהוג בשוויון כלפי כלל המועמדים בבחירות. במסגרת חובתם זו, משווקי הפרסום אינם מוסמכים להידרש לתוכן הפרסום. ובן כי תכנים אלו כפופים להוראות כל דין, כאמור"
"לפיכך, בהתייחס לעניין הפרטני שלפנינו, ככל שהמשיבה אכן סירבה לפרסום בשל תוכנו, כפי שנטען בעתירה, ובהעדר כל הנמקה לסירוב זה, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי מבלי להתייחס לשאלה אם הפרסומים הספציפיים יפגעו ברגשות הציבור, הרי שבמבחן התוצאה, אי הצגת הפרסום בשל תוכנו יפלה את העותרת ביחס ליתר המתמודדים בבחירות. ממילא, החלטה של משווק פרסום שלא להסכים לפרסום בנסיבות הללו, אינה יכולה לעמוד" כתב מנדלבליט בעמדתו לוועדת הבחירות.
עו"ד גיא בוסי שייצג את מפלגת נעם בעתירה מוסר: תמיכתו של היועמ״ש בעתירתה של רשימת נעם היא אך הגיונית ואין בה שום חידוש. זו ההלכה מימים ימימה,כך היה צריך לפעול מלכתחילה. אין שום מקור סמכות חוקי להדיר את שלטי התעמולה של רשימת נעם מהמרחב הציבורי והיועמש עשה את המעשה הנכון תוך שהוא נסמך על הלכות בית המשפט העליון מזה שנים רבות".



מ"כנען מדיה" נמסר כי "אנו בכנען סבורים שהמסרים בקמפיין מפלגת נעם הינם מסרים פוגעניים כלפי אוכלוסיות מסוימות ואין בכוונתנו לשתף פעולה עם רגשות הציבור. הפרסום ע"ג תחבורה ציבורית הופך את הבעיה לכפולה ומכופלת שכן, אותן אוכלוסיות שמוגדרות ע"י מפלגת נעם כלא נורמליות, הן חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית ולא ראוי שבבואן להשתמש באוטובוסים, ייחשפו למסרים פוגעניים כלפיהם".