יו"ר הימין החדש, איילת שקד, קראה הבוקר (חמישי) לאיחוד מפלגות הימין לקבל את הצעת מפלגתה לריצה משותפת. "אחדות בימין היא צו השעה, הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה. התפשרנו, הכדור נמצא בידיים של איחוד מפלגות הימין. אני קוראת להם להסכים להצעה שלנו וללכת יחד כמה שיותר מהר", אמרה שקד לכתבים מחוץ לביתה בתל אביב.
איילת שקד קוראת לאחדות בימין. צילום: אבשלום ששוני


"אם האיחוד הזה יתאפשר בכוונתי להמשיך לבצע איחודים נוספים של כל מפלגות הימין, ולהקים מהן גוש ימין, מפלגה רפובליקנית גדולה עם מגוון רחב של דעות, מימין לליכוד", ציינה השרה לשעבר. היא הוסיפה: "אני רואה את עוצמה יהודית כחלק מהחיבור הגדול, המטרה היא להקים גוש גדול של כל הימין האידאולוגי".
 
אמש דווח בחדשות 13 כי שקד קיימה מספר פגישות עם אנשי התקשורת שמעון ריקלין וינון מגל, במטרה שיצטרפו לימין החדש. אם המהלך ייצא לפועל ישובצו השניים במקומות 4-3, לאחר נפתלי בנט. עוד דווח, כי האפשרות שהם יצטרפו תהיה רלוונטית רק עם המו|מ עם איחוד מפלגות הימין לא יצלח.

רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'. צילום: פלאש 90
רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'. צילום: פלאש 90

 

כאמור, המגעים בין שקד לשני אנשי התקשורת נעשים במקביל למשא ומתן עם איחוד מפלגות הימין, אולם שקד נערכת להתמודדות גם בנפרד, אם המשא ומתן עם הצלע החרד"לית של הציונות הדתית ייכשל. ריקלין ומגל סירבו להגיב, מהימין החדש נמסר כי הם לא מתייחסים לשמות איתם הם מנהלים מו"מ, הרשימה תתפרסם רק ב-1 באוגוסט.

בחדשות 12 דווח אמש כי גורמים המעורבים במו"מ מעריכים שהוא מתנהל בשני קולות, האחד של סמוטריץ' והשני של פרץ, אחד מאחורי גבו של השני. גורם בכיר שמעורב במו"מ אומר שסמוטריץ' "תופר עסקה מאחורי גבו של פרץ", ומעריך כי סמוטריץ' מאמין ששקד בראש תביא יותר מנדטים, אך פרץ לא מתכנן לוותר על מקומו או לכל הפחות שהנושא יישמר לסוף המו"מ. בסביבת סמוטריץ' מכחישים ואומרים כי יש תיאום מלא בינו לבין פרץ, ואין בכוונתם להגיב לספינים מטעם הימין החדש.