המועמד הפופולארי ביותר כמחליף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא גדעון סער, יריבו הגדול בתוך הליכוד, עם 22 אחוזים, כך עולה מסקר שפורסם היום (שלישי) בחדשות 12. במקום השני נמצאים גלעד ארדן ומירי רגב עם 12 אחוזים ואחריהם השר ישראל כ"ץ עם 9 אחוזים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיבל 6 אחוזים, למרות "התמיכה" של אביגדור ליברמן.  



מסקר המפלגות עולה כי הליכוד עם 30 מנדטים מוביל על כחול לבן העומד על 29 מנדטים. את המקום השלישי תופסים יחדיו עם 11 מנדטים הרשימה המשותפת וימינה, שמה החדש של מפלגת 'הימין המאוחד'. מיד אחריהן נמצא אביגדור ליברמן עם מפלגת 'ישראל ביתנו' ו-10 מנדטים.



 


יהדות התורה עומדת על 8 מנדטים ושלוש מפלגות מקבלות 7 מנדטים - ש"ס, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר שמתאוששת מעט ומתרחקת מאחוז החסימה. מתחת לאחוז החסימה נמצאות זהות של משה פייגלין המקבלת 2.9 אחוזים מקולות המצביעים ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר שלא התאחדה לבסוף עם שאר מפלגות הימין ומשיגה 2.7 אחוזים. 



במציאות הנוכחית לגוש הימין והחרדים יש 56 מנדטים, מול 54 לגוש המרכז-שמאל והערבים, מצב שעדיין משאיר את נתניהו ללא קואליציה טבעית המצליחה לחצות את רף 61 המנדטים הנדרש בלי אביגדור ליברמן.