העימות בין יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ לבין שר התחבורה בצאלאל סמוטריץ' (ימינה) ממשיך להתלהט ברקע קמפיין שהורוביץ מנהל נגד הרבנים שמואל אליהו ואלי סדן, מחשובי הרבנים בציונות הדתית. הורוביץ פרסם לפני ימים אחדים פוסט חריף נגד הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, וכינה אותו "גזען". לדבריו, הרב שמואל אליהו הוא הרב של העיר צפת. זה האיש שיצא נגד מכירת בתים לערבים, שמסית נגד להט"בים, נגד חיילות שמתגייסות לשירות קרבי, נגד שופטים בישראל.
עוד כתב: "אבל שמואל אליהו הוא לא סתם גזען. הוא גזען שיש לו תפקיד. הוא מעורב עמוק עמוק בכל העסקנות הפוליטית של מפלגות הימין. את הברכה שלו איילת שקד הייתה צריכה לקבל כדי להתמנות ליו"ר איחוד הימין הקיצוני.וכדי לחלץ את עצמו מהכלא, נתניהו נותן לאיש הזה פתחון פה, וקרבה לצלחת. אם החילוניים בישראל לא יתעוררו עכשיו, האיש הזה ואנשים כמוהו יחנכו את הילדים שלנו", הזהיר הורוביץ.

השר בצלאל סמוטריץ הגיב לדברים ותקף: "ניצן הורביץ, של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מעיז לומר מילה על הרב שמואל אליהו. הרב שמואל הוא "גדול וגיבור" גדול בתורה וגיבור בעבודתו המופלאה בתחומים רבים. ואיך אומרים בקמפיין שלכם? להיות גדול הלוחמים נגד אלימות מינית בלי פחד, זה הרב שמואל, זה אומץ! אתה אמיץ בפייסבוק. הוא אמיץ בחיים. לכן אתה וחבריך תמשיכו לרטון, והוא ואנחנו נמשיך לעשות. באומץ. והאמת, אם היית מכיר אותו והיה לך אומץ להודות על האמת היית אומר אותו דבר וחוזר בך. אבל אתה חי מסטיגמות ואין לך אומץ אפילו לפגוש אותו אחד על אחד ולהקשיב. ההפסד כולו שלך".
הורוביץ המשיך היום בקמפיין - הפעם נגד הרב אלי סדן, ממייסדי מכינת "בני דוד" שבהתנחלות עלי. הוא כתב: "תכירו - אלי סדן, ממייסדי מכינת "בני דוד" שבהתנחלות עלי. ולמה הוא צריך לעניין אתכם? כי את שיעורי הגזענות והמיזוגניה שלו, הרב אלי סדן מעביר על חשבון המדינה. כן, רק ב-3 השנים האחרונות המדינה העבירה למכינה שלו יותר מ-10 מיליון ש"ח מהכיס שלי ושלכם".
"אבל זאת רק ההתחלה", המשיך הורוביץ וכתב, "כי אלי סדן הוא רב מוכר ומשפיע בתוך הימין. פוליטיקאים שרוצים להתקדם עולים לרגל לבית שלו, ומתחנפים אליו כדי שיתמוך בהם. כן, גם נתניהו מגיע לבקר אצלו, מתחבק איתו ומצטלם איתו כדי לחזק את עצמו פוליטית ולהציל את עצמו מהכלא".
"אם אנחנו לא נקום ונציב אלטרנטיבה לשלטון המושחת הזה, אנחנו נמצא אנשים כמו הרב אלי סדן לא רק לוקחים לנו את הכסף, אלא גם מחנכים לנו את הילדים", הדגיש.
גם הפעם לא נותר סמוטריץ' חייב והגיב בחריפות: "תכירו- ניצן הורוביץ, יושב ראש רשימת השמאל הכי קיצונית ושולית בישראל. לשעבר עיתונאי לא חשוב במיוחד בעיתון הארץ וערוץ עשר. כפוליטיקאי השאיר את חותמו בעיקר כשנכח מדי פעם בישיבות וועדת המדע והטכנולוגיה. ולמה הוא צריך לעניין אתכם? כי האיש הקטן הזה (שפעם הערכתי) מנהל יחד עם חבורת הסתיו שפירים שמסביבו קמפיין שנאה דוחה כדי לזכות לטיפת תשומת לב והפעם על המוקד רב מרכזי בציונות הדתית, זוכה פרס ישראל למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, מייסד וראש המכינה הקדם צבאית הראשונה בני דוד שבעלי שכל עשרות אלפי בוגריה השתלבו בחוד החנית של צבא הגנה לישראל, בראש המחנה, מוסרים את נפשם וגופם למען מדינת ישראל".
"הרב אלי סדן העמיד דורות של אנשי אמונה שפועלים יום יום שעה שעה למען העם והארץ. בצבא ובכל תחומי החיים במדינת ישראל. אני בטוח שגם היום בעוד הורוביץ הקטן ממשיך לכתוב את הטקסטים הבאים של השנאה כדי לקושש עוד כמה קולות של מתעבי יהדות, הרב אלי סדן ממשיך להרבות באהבה גדולה לעם ישראל. וזה כל ההבדל", סיכם השר.
אבל הפינג פונג ביניהם נמשך ומהמחנה הדמוקרטי הגיבו לפוסט האחרון: "המחנה הדמוקרטי בתגובה לדבריו של סמוטריץ׳: נחקר השב״כ שהחזיק 700 ליטר דלק כדי לבצע פיגוע, שקורא להפרדת יולדות, ההומופוב הגאה והמיזוגן, שנתניהו מינה לשר תחבורה כחלק ממסע ההחלצות שלו מאימת הדין ממשיך במסעו לכפות על מדינת ישראל את חוקי ההלכה. סמוטריץ׳ הוא רק בובה של רבנים כהאניסטים עליהם הוא נשלח לגונן. אלה שאוסרים להשכיר דירות לערבים, שחתומים על תורת המלך ועל הפצת שנאת הקהילה הגאה. הם אלה שמגינים על אנשי תג מחיר ומפגעי דומא. למי שזה עדיין לא ברור- כדי שהם לא ישלטו במדינה ויהפכו את ישראל למדינת הלכה- את הבחירות האלה לא צריך לנצח- את הבחירות האלה חייבים לנצח".