"מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של תקופת בחירות, תקופה שמתאפיינת בהקצנת מחלוקות ובחידוד יריבויות. במסגרת הזו, גם בבחירות הנוכחיות וגם באלו שקדמו להן היינו עדים לצערי לעיתים לשיח ציבורי לא ראוי שכלל אף התקפות פסולות על מוסדות אכיפת החוק במדינה. מדובר בתופעה מצערת, שיש לגנותה", כך פתח היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את דבריו הערב (חמישי) בוועידת המשפיעים של חדשות 12.

לאורך שתי מערכות הבחירות, גזרתי על עצמי איפוק בהתבטאויות הקשורות לנושאים אלו. אולם, דומה כי ישנם דברים שחייבים להיאמר ולהישמע", המשיך ואמר, "בית המשפט העליון, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, התביעה הכללית, משטרת ישראל, וכלל גופי החוק והמשפט במדינה הם גופים מקצועיים. אנו שואבים את הלגיטימיות לעבודתנו ולהחלטותינו מאמון הציבור, המבוסס על כך שאנו פועלים באופן ענייני, נטול פניות, ללא משוא פנים וללא תיוג פוליטי כלשהו. ויובהר – אנו עושים את מלאכתנו נאמנה למען קידום שלטון החוק והגנה על האינטרס הציבורי וזכויות הפרט. 

"במסגרת הזו, אנו גם רואים את עצמנו מחויבים לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין. ואדגיש – הייעוץ המשפטי לממשלה פועל יד ביד עם הדרג הנבחר לקידום המדיניות של אותו דרג נבחר, של מקבלי ההחלטות. הממשלה וחבריה הם בעלי הסמכות להכריע. סמכותם מוגבלת אך ורק ע"י הדין, שאנו אמונים על שמירתו. מדינת ישראל נמצאת כאמור בעיצומה של מערכת בחירות. טוהר הבחירות נמצא בראש סדר העדיפויות של עבודתנו בימים אלו.

קיומו של הליך בחירות תקין, נטול זיופים ונטול הפרעות הוא אינטרס עליון הנמצא בליבת ההליך הדמוקרטי. אני רואה חשיבות עליונה בחיזוק הכלים החוקיים והמעשיים שיבטיחו את השמירה על טוהר הבחירות. במסגרת זו, אני סבור שהשימוש באמצעים טכנולוגיים לשם הגשמת מטרה חשובה זו הוא דבר נכון, לרבות באמצעות שימוש במצלמות. אני גם סבור שיש מקום להסדרת נושא חשוב זה במסגרת חקיקה ראשית". עם זאת אמר מנדבליט, לאור התנגדות יו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, כי ועדת הבחירות היא הגוף המקצועי האחראי על קבלת החלטות בתחום זה.

"חשוב להזכיר כי בתפיסת העולם המשפטית שלנו, שגם זכתה לעיגון במדריך העבודה הפנימי של ייעוץ וחקיקה, הקביעה כי קיימת מניעה משפטית בנקיטה בפעולה כלשהי אותה מבקש הדרג המדיני לקדם היא בגדר אפשרות אחרונה בהחלט", המשיך והוסיף מנדבליט, "הייעוץ המשפטי לממשלה נדרש לפעול, וכך הדברים גם נעשים בפועל כדבר של יום ביומו, כדי לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה. לא מדובר באמירה מן השפה אל החוץ. אנו מסייעים לממשלה לקידום מדיניותה במלחמה ובשלום, במגוון תחומי הכלכלה והחברה, ובכל נושא אותו הממשלה הנבחרת מבקשת לקדם. וכך כמובן, גם בכל הקשור לטוהר הבחירות, כפי שציינתי, והכול בגבולות הדין".