ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה הבוקר (חמישי) לשידור במפתיע אצל ירון דקל ועמית סגל בכאן ב' והתייחס להיערכות לבחירות, למצב הביטחוני בדרום, האפשרות שטראמפ ייפגש עם רוחאני לכוונתו לספח את בקעת הירדן וליחסים עם המעצמות. 

 
"חמאס לא מפעיל את ריבונותו בעזה. הוא לא מונע התקפות. אנחנו מכינים... אני לא אתחיל את המלחמה רגע לפני שהתנאים יהיו אופטימליים. לא אצא דקה אחת לפני. אנחנו מתכוננים למלחמה אחרת, וזו האחריות שלי. אני לא פועל על פי הציוצים. האחריות שלי היא לפעול גם מול עזה. אנחנו נעשה את זה בצורה טובה. יש גורם טרור שרוצה להשמיד אותנו, יודע שהוא יחטוף מכה". 
 
אמרת שתמוטט את שלטון החמאס גם לפני 10 שנים.
"וכנראה שזה הולך לקרות. לא תהיה ברירה, אלא להנחית עליהם מכה. היריבים שלי הם חסרי אחריות בצהלות השמחה שלהם על כך שמעזה ירו על ראש הממשלה ותושבי אשדוד. אזרחי ישראל יודעים שאני פועל באחריות, ונפתח במערכה ברגע המתאים".

לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לטענות שמעמדו הבינלאומי נשחק ועל כך ענה: "מאין פתאום הגיעה מדיניות הסקנציות הכבירה הזו נגד איראן, אם לא המאבק שהובלתי? אם טראמפ רוצה לשנות כיוון, מי ישפיע עליו יותר - לפיד וגנץ שתמכו בהסכם הגרעין? אני חושב שהנשיא טראמפ ימשיך את מדיניות הסנקציות. ממה שאני יודע, הוא לא הולך להקל עליהם. ביום שבו דיברו על הקלת הסנקציות ארה"ב הטילה עוד סנקציות על משמרות המהפכה. אין אדם שהשפיע או משפיע יותר על נקיטת המדיניות התקיפה נגד איראן מעבדכם. האבסורד הכי גדול הוא שאנשים שתמכו בהסכם, באים ואומרים: מה יהיה עכשיו?". 

עוד אמר ראש הממשלה, כי "אני לא נוהג להסכים עם איימן עודה, אבל תראו הוא אומר שאין אדם שהשפיע כמו בנימין נתניהו. הוא אומר שזו משימה לאומית פלסטינית להפיל אותי. אז כנראה שהם יודעים. הם לא רוצים את טובת ישראל. טובת ישראל מחייבת שאני אמשיך להוביל". 

"אני תמיד אמרתי שאם צריך נפעל לבד, אבל אני לא חושב שנפעל לבד. היום אנחנו יושבים ליד השולחן, מדברים ומתייעצים איתנו על צעדים שאני לא יכול לפרט. יש לנו שיתוף פעולה עם ארה"ב לחסום את איראן בזירות שונות, ואני לא מפרט כאן. צריך בהחלט להיות מודאגים משאיפות ההתפשטות והתוקפנות האיראנית".

"לא חושב שהוא יקל את הסנקציות על איראן". טראמפ. צילום: רויטרס
"לא חושב שהוא יקל את הסנקציות על איראן". טראמפ. צילום: רויטרס


מה השתנה מאז נאום בר-אילן, שינית דעותיך בעקבות בנט ושקד?
"בנט ושקד יכולים לצייץ מה שהם רוצים. אתה צריך להכשיר דעת קהל בינלאומית. קודם כל הייתי צריך לעסוק בבלימת הלחץ האדיר שהגיע מהממשל הקודם. במשך 8 שנים לגרום לכך שנחזור לקווי 1967, והתנגדתי לכך בתקיפות. בשלוש השנים האחרונות, לאחר שבלמתי את הלחצים הללו, אני עושה תפנית היסטורית. כבר לא מדברים על מה מוותרים, אלא על מה לוקחים ואיפה מחילים ריבונות".

למה לא להודיע עכשיו שאתה מחיל את החוק הבינלאומי על בקעת הירדן?
"זה בדיוק מה שהתכוונתי לעשות לפני שבועיים, ופניתי ליועמ"ש והוא אמר לי שאני לא יכול לעשות את זה, משום שאני בממשלת מעבר. הוא הסביר שאני צריך לקבל מנדט. אמרתי שאני זוכר שבממשלת מעבר העבירו חוק יסוד ששינה את פני המדינה. אני מדבר על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. הוא השיב בשלילה".
 
אבל הוא גם לא הסכים למצלמות, והבאת את זה לכנסת.
"הוא אמר שזה דבר שצריך לקבל מנדט עבורו. לעומת זאת, עניין המצלמות קשור לבחירות שקורות עכשיו. זה קשור לאופן ניהול הבחירות, שמגיעות בעוד כמה ימים. עשינו את זה, לצערי, בגלל החבירה של ליברמן לטיבי ועודה, זה נפל".

ראש הממשלה התייחס להודעה שפורסמה אתמול בעמוד הפייסבוק שלו לפיה הערבים רוצים להשמיד את המדינה: "אני לא כתבתי את זה על הערבים. זו טעות של אחד מעובדי המטה. תחשבו בהיגיון, נראה לכם שאני כותב את זה בשביל להכחיש את זה? יש לי ידידים במדינות ערב, ויש לי כבוד לאדם באשר הוא, בין אם הוא מוסלמי או נוצרי. היחסים שלנו עם העולם הערבי ושלי עם מנהיגי ערב - לשום מנהיג בישראל מעולם לא היה דבר כזה".



"התקשורת מגויסת, ממש סובייטית"

גם לתקשורת התייחס ראש הממשלה. "יש הסתה חסרת תקדים מהמשאל, כשהם אומרים שהם הלבנים ואנחנו השחורים. להם מותר להשתלח? הם קוראים לי 'בוגד במדינה', שמכרתי סודות של המדינה". 
 
גיא פלג עשה את עבודתו.
"הם לא עושים את עבודתם. תהיו הוגנים, המקצוע שלכם הפך מזמן לכתבות משופצות, עורכים את החומר ומביאים מבול של תמלילים בלי להביא את הצד השני. גיא פלג לא הביא עובדות, הוא ערך עובדות. ראש הממשלה הזה סופג ביקורות שאף אדם בישראל לא סופג. לכל אדם יש את הזכות לבקר גם עיתונאים". 

אתה משייך את התקשורת לשמאל. 
"אני מעריך שרוב התקשורת מגויסת לשמאל. החדשות הטובות לתקשורת והרעות לי, הן שבאמת לפי כל הסקרים אנחנו כרגע הולכים להפסיד. הגוש שלהם מקבל יותר. יש הרבה ליכודניקים שמתכוונים ללכת לים. צריך להביא קודם כל את הקולות לליכוד. יש מפלגות שבוודאות עוברות את אחוז החסימה, כמו סמוטריץ' ושקד". 

"עורך את העובדות". גיא פלג. צילום: 103FM
"עורך את העובדות". גיא פלג. צילום: 103FM
 
"שאלה טובה. הדבר הכי נכון לעשות זה להצביע קודם כל לליכוד". 
 
חסינות? 
"אף פעם לא הכנסתי את השינוי של חוק החסינות. זה עוד ספין, זה לא קרה ולא יקרה".
 
תבקש חסינות?
"לא נגיע לכך. יש עדויות חלשות מאוד". 
 
פילבר אומר שהראית לו סימן עם היד למתן את הורדת המחירים. מטריד.
"נגיע גם לשימוע, אבל אני רוצה לומר לך שב-2012, כשלא היו תשתיות, אני אמרתי שצריך לעשות עסקה עם חברת החשמל - היריבים הכי גדולים שלי - כי חייבים לפרוס תשתיות. הכל בדיחה, עובדה שלא נתנו לי להתעמת עם עדי המדינה. השאלות שאתם שואלים הן שאלות שמסיחות את הדעת. שאלתם מי יעמוד מול איראן והעולם הערבי, אלו השאלות הנכונות". 
 
ארדן אמר שהוא חש שאלוביץ' גרם לכך שהוא לא היה שר התקשורת.
"קשקושים. זה רק מוכיח שכל התיקים האלה לא נשענים על עובדות ומסמכים, אלא רק על עדי מדינה ששמו אותם בצינוק וסובבו להם את היד. הפעילו עליהם לחצים, אמרו להם: 'תחשבו על נכדים והילדים שלכם. תביאו לנו את הראש של נתניהו'. זה הכל תפור, לא מבוסס".
 
ראית את הסדרה "הנערים"?
"מותר לי לבקר את המבקרים, מותר להם לבקר אותי". 
 
היו הקלטות שלך שואג על איוב קרא בגלל קרדיט לשקד. מה היא עשתה לך?
"פעלתי קשה מאוד להציל את ערוץ 20, כבשת הרש של התקשורת הימנית. חשבתי שצריך לתת את הקרדיט למעשה אמיתי שעשיתי, ונלחמתי על זה כמו אריה, ואני שמח שהצלחתי להציל את זה כי חוסר השוויון בתקשורת שלנו משווע".

"שקד? אפנה אליה ראשונה"
 
מה עם שקד?
"כבודה מונח במקומה, היא מובילה את המפלגה עם סמוטריץ', ואני חושב שאפנה אליהם ראשון. אני הולך להקים ממשלת ימין. זה לא משנה אם אורית סטרוק תיכנס או לא. לעומת זה, אם לי לא יהיו את המנדטים הדרושים כדי לגבור על גנץ, לא אוכל להמשיך את התפנית ההיסטורית. מה שיש בלבי (בנושא שקד-מ"א) או אין זה לא רלוונטי".
 
האם תכבד את תוצאות הבחירות?
"אוי ואבוי, אני פשוט לא מאמין שאנשים מאמינים שאני אכפור בתוצאות. נכון שיש בעיה של גניבת קולות וזיופים, אבל אנחנו עובדים לפי החוקים. תשמע, יש מערכת של חוקים. בדמוקרטיה אפשר לשנות את החוקים, אבל אם לא הצלחת לשנות אתה פועל לפי החוקים. יש גם שופטים שפוסקים. מי שמעז לצאת לרחובות אחרי בחירות זה אהוד ברק. מי ששם מצור על היועמ"ש זה ארגוני השמאל. בשורה התחתונה, אני אכבד את תוצאות הבחירות".
 
אתה גם ראש ממשלת ישראל. שמת תמונה של גיא פלג כמו דמבו. זה תת-רמה.
"יש לך קמפיין, יש אנשים שעוסקים בזה. אני אגלה לכם סוד - לא כל דבר שמופיע בעמוד שלי עובר עריכה שלי. אם אתם חושבים שאני יודע מה מופיע שם עכשיו? אם יש צורך, אני מתקן. אני מסתכל כרגע, יש קואליציה רחבה שרוצה להפיל אותי. איראן וחמאס רוצים להפיל אותי. מה לעשות? גם גנץ ולפיד רוצים להפיל אותי. התקשורת מגויסת, ממש סובייטית. הדרך שלנו להגיב לזה היא להביא מחל גדול".