בליכוד, בכחול לבן, בעבודה־גשר, במחנה הדמוקרטי ובשאר המפלגות נערכים להסתער מחר, יום הבחירות לכנסת ה־22, על קהל היעד של התומכים הפוטנציאליים - במטרה להוציא מספר גבוה ככל האפשר של מצביעים מהבתים לקלפיות, מתוך הנחה ששיעור הצבעה גבוה ככל האפשר לשרת אותן בקלפי.
 
בליכוד מסתמכים על מערך השטח הגדול של המפלגה, שכולל עשרות סניפים, אלפי פעילים ברחבי הארץ וטלפנים שיישבו במוקדים שונים ועל פי רשימות שהוכנו מראש ידרבנו  תומכי ליכוד לצאת בהמוניהם לקלפיות.
 
פרויקט ההמרצה של הליכוד יעשה שימוש בקמפיין הגעוולד שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו מוזהרים תומכי הליכוד כי אם לא ייצאו בהמוניהם, הליכוד עלול להפסיד בבחירות. נתניהו שב וקרא אתמול למצביעי הימין “לא להצביע לעוצמה יהודית וגם לא לבנט ושקד, אלא להיכנס מתחת לאלונקה ולהצביע ליכוד כי רק ליכוד גדול יבטיח את השלטון”.
 

פעילי הליכוד. צילום: אלוני מור


גם בכחול לבן נערכים לשלב הסיום של מערכת הבחירות - הסתערות רבתי מחר על ציבור התומכים הפוטנציאלי. זאת לאחר שבמפלגה הגיעו למסקנה כי אחוזי ההצבעה הם שיכריעו את גורל הבחירות. לצרוך זה תפעיל מחר המפלגה אלפי מתנדבים כדי להוציא את התומכים מהבתים ולהביאם לקלפיות.
 
על המבצע בשטח ינצח ח”כ בועז טופורובסקי, ראש מטה השטח של כחול לבן, שאמר: “אנחנו רואים היום שיש שוויון בין הליכוד לכחול לבן. מה שישבור את השוויון יהיה מנגנון השטח שלנו. אנו נפעל בקלפיות, מחוץ לקלפיות, בשטח בכל רחבי הארץ באמצעות מערך של אלפי פעילים ומתנדבים כדי לעודד הצבעה”. עיקר הפעילות תעשה בערים תל אביב, חיפה, ראשון לציון, מודיעין, גבעתיים, רמת השרון, חיפה - שם נמצא עיקר בסיס התמיכה של המפלגה.
 
“אחד המסרים המרכזיים שלנו הוא שהנשיא יטיל את המנדט להרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר ולכן חשוב שכל מי שרוצה להחליף את שלטון נתניהו יצביע לנו”, אומרים במטה הבחירות של כחול לבן.
 
פעילות ההמרצה תעשה מחר באמצעות שיחות טלפון. לשם כך גוייסו מאות פעילים, שכבר כעת מטלפנים ממספר מוקדים לבוחרים פוטנציאליים. מחר תפעיל המפלגה מערך ממוחשב, שיוכל לעקוב מי מבין התומכים הצביע ומי טרם עשה זאת. “בשורה התחתונה המטרה שלנו היא שלכחול לבן יהיה מנדט אחד יותר מאשר לליכוד. שכן, לא מרצ ולא פרץ יוכלו להחליף את נתניהו, אלא רק כחול לבן”, מדגישים במטה. “רק כחול לבן גדולה תוכל להרכיב ממשלת אחדות חילונית”, ידגישו המסרים שתפיץ המפלגה בשעות שעד פתיחת הקלפיות. 

פעילי כחול לבן, צילום: אבשלום ששוני

 
בעבודה־גשר אומרים כי המוטו שלהם ביום הבחירות הוא “שטח, שטח, שטח”. המטרה היא להשתמש במנגנון המפלגה כדי לעורר אחוזי הצבעה גדולים ככל האפשר של תומכים פוטנציאליים. “אנחנו מפלגה שפרוסה היטב בכל רחבי הארץ. אנחנו מתכוונים להשקיע בפריפריה, בקיבוצים, בערים, במושבים ובמגזר הערבים”, אומרים במפלגה. מזכ”ל העבודה־גשר ערן חרמוני בטוח שהעבודה תצליח לגייס קולות רבים במגזר הערבי, “קולות שהדוגמים לא מצליחים לשקף בסקרים שלהם”.
 
גם ברשימה המשותפת יעשה ניסיון של הרגע האחרון לעודד את ההצבעה במגזר הערבי, שהיה נמוך מאוד בבחירות האחרונות.