לאחר ארבע וחצי שעות: פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, שהחלה בשעה תשע בבוקר ונועדה לקדם אפשרות של ממשלת אחדות ולמנוע בחירות חוזרות, הסתיימה היום (שישי) ללא הסכמות. במהלך הפגישה הצדדים דנו במתווה הנשיא והסכימו להיפגש בשנית ביום ראשון, ולהמשיך לדון בנושא. מצד הליכוד הגיעו השרים זאב אלקין ויריב לוין, ומצד כחול לבן הגיעו המתווכים יורם טורבוביץ ושלום שלמה.



בליכוד הניפו אצבע מאשימה על כחול לבן בסיום הדיונים, וטענו כי בעוד הליכוד הודיעו כי הם מקבלים את המתווה, בכחול לבן סירבו לתת תשובה, עוד האשימו בליכוד כי בעוד צוות המו"מ של אלקין ולוין הסכים להיפגש שוב בצאת השבת, טורבוביץ ושלמה דחו את הפגישה הבאה לראשון בבוקר. בהודעה שפרסמה מפלגת הליכוד נאמר כי "עיקר הפגישה עסק במתווה הנשיא על מרכיביו השונים, אולם בסופה נציגי כחול לבן לא השיבו האם הם מקבלים את המתווה. השרים לוין ואלקין ביקשו מנציגי כחול לבן תשובה ברורה לגבי קבלת המתווה על ידם בפגישתם הבאה". מראש הממשלה בנימין נתניהו  נמסר כי הוא "והנחה את הצוות להתקדם במהירות במשא ומתן על בסיס מתווה הנשיא כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. צוות המו״מ של הליכוד ממתין לתשובת כחול לבן ביום ראשון בבוקר".



בכחול לבן, לעומת זאת, טענו כי בעוד הם ביקשו לקיים דיון מהותי על קווי יסוד ממשלת אחדות אפשרית, בליכוד הציבו תנאים מוקדמים, בהם הסכמה להמשך כהונתו של נתניהו, וצירוף כלל מפלגות הימין לממשלה - תנאים שעל פי כחול לבן מצביעים על כך שמטרת המשא ומתן הוא לגרור את ישראל לבחירות נוספות.

"במהלך הדיון הציגו חברי צוות המו"מ של כחול לבן מספר דרישות תוכן ראשוניות אך צוות המו"מ של הליכוד התבצר בעמדתו והתנה התייחסותו לנושאים אלו בכך שקודם כל וכתנאי מוקדם תסכים כחול לבן שנתניהו יוסיף לכהן כראש הממשלה ושהממשלה שתוקם תתבסס על בלוק ה-55. ידוע מראש כי כחול לבן לא תסכים לתנאים אלו ולפיכך, אין מנוס מלהבין, כי הצבת שני תנאים מקדימים אלו מטרתם לגרור את מדינת ישראל לבחירות שלישיות, כפי שרוצה ראש הממשלה", נאמר בהודעת המפלגה.


סירב להצטלם באולם. יורם טורבוביץ מגיע לפגישה, צילום: מרק ישראל סלם
סירב להצטלם באולם. יורם טורבוביץ מגיע לפגישה, צילום: מרק ישראל סלם

בתחילת הפגישה אירעה מבוכה קלה, כאשר נציגי כחול לבן נמנעו מלמסור הצהרות לתקשורת, תוך שהם מציינים כי הם לא רוצים להפוך את האירוע ל"הצגה למצלמות", ונכנסו לחדר הדיונים רק לאחר שהתקשורת יצאה מהאולם. השרים לוין ואלקין, לעומת זאת, פנו לתקשורת, והביעו תקווה שממשלה רחבה תמנע בחירות חוזרות. "ישראל חייבת ממשלה יציבה ורחבה, ממשלת אחדות,  פתח השר לוין את דבריו והוסיף כי לכן הם "מבקשים לקיים משא ומתן מהיר וענייני כדי לסיים את הדברים ולהקים ממשלה באופן מיידי. שמענו את הדברים של נשיא המדינה, ואנו סבורים שנכון לנהל את המו"מ על בסיס המתווה שהציג הנשיא. אני מאוד מקווה שאכן נמצא גם אצל כחול לבן נכונות לעניין הזה. אני רוצה לאחל לכל עם ישראל שנה טובה ושתהיה לנו במהירות ממשלה רחבה יציבה ומאחדת".

השר אלקין הוסיף כי "הציבור הישראלי לא רוצה בחירות בפעם השלישית, הציבור הישראלי רוצה ממשלת אחדות רחבה.  אנו בהחלט רואים במתווה של נשיא המדינה בסיס נכון למשא ומתן ואנחנו מודים לו על כך.  במידה ויש רצון טוב, נוכל לסיים את ההליך הזה במהירות, ולהקים ממשלת אחדות רחבה עם כל המפלגות שהעיקרון של מדינה יהודית ודמוקרטית יקר להם. בעזרת השם נגיע בשנה החדשה לממשלה חדשה. אם לא נצליח בתהליך בסופו של דבר מי שיכשיל אותו  ייקח את העם לבחירות.  אני מאוד מקווה שנוכל לבשר בימים הראשונים של השנה החדשה שאפשר להקים ממשלה רחבה של כל המפלגות".