המגעים לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן לא מתקדמים, ואחרי עוד פגישה בין צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות המשיכו הצדדים במשחקי ההאשמות ההדדיים. ככל שעובר הזמן נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא המדינה. אלא שיש מי שטוען שאפשר להגיע לישיבה משותפת בממשלה. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הזהיר היום (ראשון) את נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ, כי הציבור לא יסלח להם אם לא תוקם ממשלת אחדות. 



"כמעט שבועיים עברו מיום הבחירות. עם ישראל אמר את דברו – הציבור דורש ממשלת אחדות", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. "אני פונה אליכם, בנימין נתניהו ובני גנץ. ל'ליכוד' ול'כחול לבן' 65 מנדטים ביחד. אתם לא זקוקים לא ל'ישראל ביתנו' ולא למפלגות אחרות כדי להקים ממשלה. אזרחי ישראל לא יסלחו לכם אם תובילו אותנו לסבב בחירות נוסף רק בגלל עניינים פרסונליים ואגו".



לדברי יו"ר ישראל ביתנו, בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' אין הרבה הבדלים אידיאולוגיים, ולכן ניתן להתגבר בקלות על חילוקי הדעות. מצביעי 'הליכוד' לא הצביעו לגפני, דרעי, ליצמן, או סמוטריץ', אלא ל-32 ח"כים, ביניהם נתניהו, אדלשטיין, סער וארדן. סבב בחירות נוסף לא יוביל לתוצאה שונה, אלא לאסון לאומי ולשיתוק כלכלי שירשמו על שמכם".



"לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אני קורא לכם, גלו אחריות, שימו את האגו והאינטרסים האישיים בצד ותקימו ממשלה שתתחיל לטפל בבעיות ובאתגרים הניצבים בפנינו. לאחר מכן אתם יכולים לפתוח דלת למפלגות אחרות שיצטרפו, על בסיס קווי היסוד של הממשלה שתכוננו. לזה הציבור מייחל ומצפה".





כזכור, ליברמן הציב את הקמת ממשלת האחדות כתנאי להצטרפותו לכל ממשלה, ולפני הבחירות הוא נתפס כלשון המאזניים שיכריע איזו ממשלה תקום. אלא שנכון לעכשיוף בעקבות הבלוק הימני שהקים ראש הממשלה והסירוב של כחול לבן לשבת תחת נתניהו כראש ממשלה, היכולת שלו להשפיע על איזו ממשלה תקום היא מוגבלת.