אין רוטציה, לפחות בתוך כחול לבן. מספר 2 ברשימה, ח"כ יאיר לפיד, הודיע היום (חמישי) בישיבת הסיעה על כך שהוא מוותר על הרוטציה עם בני גנץ לראשות הממשלה וזאת על מנת לאפשר הקמת ממשלת אחדות. הודעתו של לפיד שומטת את הקרקע מתחת לטענתו הליכוד שהוא מונע הקמת ממשלת אחדות בגלל רצונו להיות ראש ממשלה.



"מדינת ישראל זקוקה לאחדות, לא לבחירות, ונתניהו, בן אדם אחד עם שלושה כתבי אישום, עומד בינינו לבין ממשלת אחדות לאומית", אמר לפיד. "המדינה הזו צריכה ממשלה בראשות כחול-לבן עם הליכוד וליברמן. בממשלה כזו תהיה רוטציה, שבה גנץ יהיה ראש הממשלה בשנתיים הראשונות. אין אפשרות אחרת. אנחנו המפלגה הגדולה ביותר ונתניהו בשימוע. לא נשב עם ראש ממשלה תחת כתב חשדות או כתב אישום. בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה. לא תהיה רוטציה של שלושה אנשים".




יו"ר הרשימה, בני גנץ אמר בנאומו כי "יש גורמים שרוצים כבר עכשיו להביא אותנו לבחירות לכנסת ה-23. זה נראה לכם נורמלי? פעמיים נפגשתי עם נתניהו מאז הבחירות הקודמות, ולצערי הרושם שקיבלתי הוא שבמקום לעבוד למען אזרחי ישראל מנסים לכפות עליי את המשחק מי אשם. אבל אני לא באתי לשחק משחקים. אני באתי להוביל את ישראל למקום טוב יותר מזה שהיא נמצאת בו כרגע".



"אני מוביל ואוביל את התהליך הזה יחד עם שותפיי, יאיר, בוגי וגבי", הוסיף גנץ, "וביחד עם כל חברי הסיעה שהתייצבו פה היום כדי לעבוד עבור אזרחי ישראל. אני יודע שיש אנשים בפוליטיקה שהובלה ושותפות נראים להם כמו חיבור בלתי אפשרי, אבל זה סוג המנהיגות שלאורו פעלתי ואפעל גם בימים שיבואו".



הפשיעה בחברה הערבית גובה חי אדם ואין מפכ"ל. אין משילות ואין יכולת לנהל את ענייניה מדינה כבר למעלה משנה. במקום ממשלה שפועלת למען אזרחים יש לנו ממשלת ספינים שפועלת למען אינטרסים אישיים וצרים. צריך ראש ממשלה שיהיה לו זמן לנהל קבינט ולא להתדיין בבתי משפט. שיהיה לו זמן לעסוק במערכת הבריאות ולא להתייעצויות עם עורכי דין. הדבר הטוב לישראל הוא ממשלת אחדות רחבה וליברלית שממורכבת משתי המפלגות הגדולות".

יו"ר כחול לבן פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "אני קורא לנתניהו. אני מאחל לך שטיעוניך בשימוע יתקבלו ואם לא שתצא זכאי. אינני רוצה לראות אותך מורשע בעבירות שוחד והפרת אמונים. אינני רוצה לראות ראש ממשלה נכלא מאחורי סוגר ובריח. פה המקום לתת גיבוי מלא לרשויות האכיפה. מתחייב אני: נעשה הכל כדי לא ללכת לבחירות נוספות".