ככל שחולף הזמן ומתקרב מועד הבחירות, עולה רמת ההכפשות. מי שנמצא במיוחד בלחץ הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנלחם עכשיו בכמה חזיתות גם יחד. בבחירות הקודמות הוא זכה ברוב קולות הימין, והפעם זה נעשה הרבה יותר רציני.



מימין לבנימין נתניהו ניצבים נפתלי בנט ואיילת שקד, שניים שיודעים דבר על הבוס לשעבר. מימינם ניצב בצלאל סמוטריץ', שכבש בסערה את האיחוד הלאומי וחבר ליו"ר הבית היהודי החדש, תא"ל במיל' רפי פרץ, טייס מסוק שכיהן גם כרב הצבאי הראשי, וחברי עוצמה יהודית השנויים במחלוקת. יתרה מכך, נתניהו צריך להשחיז סכינים גם מול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שמוצא פיו עתיד לטלטל את המערכת הפוליטית. כל אלה לא ממש מוסיפים בריאות לראש הממשלה, וכנראה שזו הסיבה ללחץ שלו ולסרטונים ההזויים שיוצאים מבית הליכוד טי.וי. 
 
כל יום והמחדל שלו. פתאום צצה בניו יורק מתלוננת הטוענת שבני גנץ חשף עצמו בפניה לפני כ־40 שנה בפנימיית הכפר הירוק; וכמובן, הסיפור ההזוי של סרטון הקברים, שאין לי די מילים כדי לתאר את הזעזוע ממנו. 
 

נתניהו ודאי זוכר שבשנת 1996, בעיצומה של מערכת הבחירות ההיא, הוא הואשם לכאורה בפרשה אינטימית, ובתגובה - עלה בסקרים. האמת היא, שיותר מאשר האשימו אותו באותה פרשיית אהבים, הוא זה שניפח את הסיפור, כשרץ לספר לחבר'ה.
 
משמאלו של נתניהו ניצבים שלושת הטנורים - גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון - שלושה רמטכ"לים לשעבר, שלשיטתו של נתניהו לא מבינים כלום בפוליטיקה וידרדרו את ישראל לסכנה קיומית. בשל כך קשה להאמין שנתניהו לא ידע כלום על סרטון הקברים שפורסם השבוע ועורר סערה פוליטית וחברתית. זה מזכיר את "הערבים נוהרים לקלפיות", "השמאל שכח מה זה להיות יהודי" ואת נאום הצ'חצ'חים של דודו טופז. אם הליכוד ימשיך בדרך הזאת, הוא יהפוך את גנץ לבר כוכבא.
 
מי שפרסם את סרטון חללי הל"ה עשה זאת כנראה בידיעת ראש הממשלה נתניהו. למעט גדעון סער, אף אחד בליכוד לא התנער מהסרטון המביש. ראש הממשלה אמר בקריצה, שזו הייתה בעיית עריכה, לא בעיית תוכן, חלילה. זה הזכיר לי את מה שאמר באותה קריצה על יצחק רבין, כשהסביר שהוא אינו בוגד: "הוא טועה, אבל הוא איננו בוגד". אצל נתניהו, כמו אצל נתניהו, כל אחד הבין מהדברים האלה את הכוונה האמיתית העומדת מאחורי הדברים.
 
גם בסיפור החללים, ראש הממשלה השיג הישג גדול. הסיפור הזה נמרח בכל כלי התקשורת. נקווה שהשיא כבר מאחורינו. נותר לקוות שהסוף יהיה טוב יותר ממה שראינו עד עכשיו.