הסטטוס קוו בין גוש הימין לגוש השמאל־מרכז נשמר גם השבוע, 19 יום לפני בחירות, כך עולה מסקר מנדטים שבוצע עבור "מעריב" ורדיו 103FM. אף אחד משני הגושים לא יוכל להרכיב ממשלה ללא ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.

על פי הסקר שנערך שלשום על ידי מכון סמית בראשות רפי סמית, גוש הימין מקבל 57 מנדטים, גוש מרכז־שמאל 43 מנדטים, הרשימה המשותפת - 10, ואילו ישראל ביתנו שומרת על יציבות עם 10 מנדטים. ליברמן הצהיר כי לאחר הבחירות יכפה הקמת ממשלת אחדות לאומית בשיתוף הליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן, ואם לא יהיו שינויים דרמטיים עד מועד הבחירות - נראה כי טובים סיכויו לממש את הבטחתו.

תמונת המצב בימין על פי הסקר הנוכחי היא: הליכוד בראשות בנימין נתניהו - 32 מנדטים, ימינה בראשות איילת שקד - 10, ש"ס – 8, יהדות התורה – 7.
בגוש המרכז־שמאל חלוקת המנדטים היא: כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד – 31 מנדטים (עלייה של מנדט לעומת הסקר הקודם), המחנה הדמוקרטי בהנהגת הורוביץ, שפיר וברק – 7, העבודה־גשר בראשות עמיר פרץ – 5 בלבד. נראה כי גימיק הורדת השפם שליווה אותו 47 שנים כדי להוכיח לציבור שאין בכוונתו להיכנס לממשלה בראשות נתניהו לא ממש הועיל לפרץ. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מקבלת שוב 10 מנדטים.

 
 

הסקר נערך לפני ההכרזה על הסכם בין נתניהו למשה פייגלין בדבר פרישת מפלגת זהות מהמרוץ. על פי הסקר, זהות מקבלת 1.6% בלבד מהקולות ואינה עוברת את אחוז החסימה. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מקבלת 2.5%.



בן גביר מקווה שפרישת פייגלין תעביר אליו קולות ותסייע לו לעבור את אחוז החסימה. הסקר גם בדק אם לנוכח המתיחות הביטחונית בכל הגזרות צריך ראש הממשלה לצרף את שלושת הרמטכ"לים של כחול לבן - גנץ, יעלון ואשכנזי, לקבינט חירום מיוחד. 40% השיבו בחיוב, 39% בשלילה ו־21% לא הביעו דעה. הסקר נערך בשיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנט וראיונות טלפוניים בשעות היום והערב בקרב מדגם מייצג של 600 איש ואישה. טעות הדגימה - 4%.