הליכוד וכחול לבן מגבירות את המאמצים על מנת להיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת הבאה, על מנת שנשיא המדינה יטיל עליהן את הרכבת הממשלה הבאה. סקר חדש שפורסם היום (חמישי) בערוץ כנסת, מנבא תוצאות דרמטיות גם בצמרת הרשימה וגם באזור אחוז החסימה. על פי הסקר, שנערך ע"י מכון "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר, הליכוד מוביל עם 36 מנדטים לעומת 32 מנדטים לכחול לבן. בהשוואה לסקר של שבוע שעבר, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה. ואילו מפלגת העבודה עוברת אותו בקושי.



המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 10 מנטים, אחרי ימינה וישראל ביתנו עם 9. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 8 מנדטים וש"ס מקבלת 7. את הרשימת המפלגות שנכנסות לכנסת, על פי הסקר הזה, סוגרות שתי מפלגות השמאל. המחנה הדמקורטי מקבלת 5 מנדטים ואילו מפלגת העבודה מקבלת 4 בלבד. 




בחלוקה לגושים, לראש הממשלה נתניהו חסר מנדט אחד על מנת להקים קואליציה, כaגוש הימין מקבל 60 מנדטים לעומת גוש המרכז-שמאל שמקבל 51. אביגדור ליברמן מאבד מכוחו כלשון מאזניים, וכאמור מקבל 9 מנדטים. 




 

הנסקרים נשאלו גם מי הכי מתאים לכהן כראש ממשלה. 39% חושבים שנתניהו, לעומת 29% שמעדיפים את גנץ. על השאלה איזו ממשלה היית מעדיף שתקום לאחר הבחירות, ענו 38% שממשלת ימין חרדים בראשות הליכוד, 21% אמרו שהם רוצים ממשלת אחדות עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, 14% רוצים ממשלת מרכז-שמאל עם כחול לבן, מפלגות השמאל והרשימה המשותפת. רק 5% רצו ממשלת אחדות של נתניהו, גנץ והחרדים. 

שאלה נוספת שנשאלה היא "האם אתם מאמינים להכרזת נתניהו כי יחיל ריבונות בבקעת הירדן?" 31% אמרו כי הם מאמינים ו-40% לא מאמינים. 

בסקר השתתפו 539 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי של Panel4All. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית – 4.4 אחוזים.