יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עלה לשאת דברים בישיבת הסיעה שהתקיימה היום (רביעי) במשכן הכנסת, והתייחס בין השאר למצבו המשפטי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשאלה האם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה: "התשובה היא לא. את הסוגיה הזו נשאיר ליועץ המשפטי לממשלה ולבית המשפט, ונכבד כל החלטה".



הדברים נאמרים על רקע הודעת בג"ץ כי ידון בסוף החודש בסוגיית יכולתו של נתניהו להקים ממשלה אחרי שהוגשו נגדו כתבי האישון. בנוסף, הורה בג"ץ ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לגבש חוות דעת בסוגיה, עד 48 שעות לפני מועד הדיון.



ישיבת הסיעה נפתחה בדברים שנשא מספר שתיים ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, שאמר כי "בכל מערכת בחירות יש שאלה אחת, על מה הבחירות. ההנחה של כולם היא שהבחירות על ביבי. שזה בחירות בין 'רק ביבי' ל'רק לא ביבי'. זה לא נכון. הבחירות הן לא עליו".



"מדינת ישראל היא כרגע פרוייקט לא מנוהל. יש לנו ממשלה שכל היום מתעסקת בפרקליטות, פרקליטות, פרקליטות. הבנו, אתם בלחץ מהפרקליטות", ציין לפיד והוסיף "איך זה רלוונטי לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים? איך זה רלוונטי לחדרי מיון? לתוצאות המזעזעות של הילדים שלנו במבדקי פיז"ה? לילדים בממ"דים בעוטף עזה? ישראל היא מדינה נהדרת, אבל יש גבול כמה זמן היא תמשיך להיות נהדרת בלי ממשלה מתפקדת".