ברקע הדיווחים על חשש מחבירת גורמים בגוש הימין למפלגת כחול לבן, שר הפנים, אריה דרעי, ושר הביטחון, נפתלי בנט, החתימו את ראשי מפלגת ש"ס, תנועת ימינה ויהדות התורה, על מכתב משותף המיועד לרה"מ נתניהו. במכתב נאמר כי הם בטוחים בהצלחתו בהרכבת הממשלה הבאה, וכן משוכנעים בניצחון גוש הימין. "לא נתמוך בשום ממשלה מלבד ממשלה שירכיב הליכוד, ובראשה רה"מ נתניהו", כך לפי לשון המכתב. 

עוד נכתב בהצהרה כי לאור הצהרות שפורסמו בתקשורת בעת האחרונה, לפיה תוקם ממשלה בהובלת מפלגת כחול לבן, בתמיכה ובגיבוי של מפלגותה ימין, החותמים מתעקשים להפריך את ההאשמות השקריות ולהעמיד דברים על דיוקם. 

"אנו מבקשים להבהיר כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שתרכיב מפלגת הליכוד, בראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו" הדגישו, והוסיפו כי הם מתחייבים שלא לנהל הליכי משא ומתן נפרדים להקמת ממשלה אחרת

יוזמת המכתב מגיעה כ-15 יום לפני מערכת הבחירות הבאה, זאת לאור חילופי האשמות והטחת ביקורת על גורמים מגוש הימין בתוך המערכת הפוליטית. כך למשל, יו"ר ישראל ביתנו, אבידגור ליברמן, תקף בסוף השבוע את שר הביטחון, מיוזמי המכתב, כשאמר "כולם נערכים מה יקרה אחרי עזיבתו של נתניהו, אפילו בנט ושקד אומרים שהם ייכנסו רק לממשלת נתניהו, אבל הדבר היחידי שהם חולמים עליו זה איך להקים ממשלה בלעדיו".

נתניהו הגיב להצהרת הנאמנות וכתב: "התחייבות גוש הימין היום היא המסמר האחרון בבלוף של גנץ. ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת. ממשלה שתלויה ברשימה המשותפת תהיה סכנה לביטחון ישראל. רק ליכוד גדול יקים ממשלת ימין חזקה, ישמור על ישראל ויבטיח שלא תקום ממשלת שמאל בתמיכת אחמד טיבי".