שר הביטחון, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (רביעי) בתכניתם של אילה חסון וגולן יוחפז ב-103FM, והתייחס לעמדותיו בנוגע לסבב ההסלמה האחרון ברצועה, תכניותיו העתידיות למערכה שונה שצפויה להסדיר את המצב בעזה ולהוביל לשקט בדרום ובעוטף, וכן לפלונטר הפוליטי ולתרחיש אפשרי של בחירות רביעיות. 

אילה: מנקודת מבט חיצונית מה אתה אומר על תפקודם של שר הביטחון, הצבא הממשלה בסבב האחרון?
"ראשית אני מאוד שמח שאנחנו הגבנו לראשונה על ירי עלינו באמצעות חיסול מחבלים גם בדמשק, אלה ששולחים, ולא רק השלוחים בעזה. הרגנו 8 מחבלים, חלקם בדמשק וחלקם בעזה. באותה נשימה הייתי אומר שזה לא מעניין. אני נגד הסבבים, אני לא חושב שזה מועיל, אני נגד היגררות. גם אנחנו וגם ראש הממשלה אמר את זה בבירור, מכינים מערכה מאוד שונה ומשמעותית, ונפעיל אותה די בקרוב להערכתי כי לא תהיה מניעה. המטרה היא להחזיר את השקט באמת, השקט המלא. תהיה מערכה שונה וגם התקופה והדרך פעולה אחריה יהיו שונות. אותי לא מעניין שהרגנו 8 מחבלים והם לא פצעו לנו אף אחד, זה חשוב וטוב מאוד, אבל כל צבע אדום הוא צבע אדום אחד יותר מידי. המצב בדרום בלתי נסבל כבר 20 שנה ואנחנו רוצים לסדר את זה, זאת האחריות שלנו בתור ממשלה".

גולן: איך תעשו את זה?
"בדיוק אמרתי, למעשה השלמנו את ההכנות, מחכים לרגע הנכון להפעיל את זה ביוזמה שלנו ובתזמון שלנו. זה קצת כמו במארב בטן שהיינו עושים בלבנון, כשאתה רואה את המחבל אלף מטר ממך, אבל אתה לא יורה גםב- 900-700 מטר, אתה מחכה שיגיע ל-50 מטר בינך לבין הכוונת, ורק אז אתה לוחץ על ההדק. נפעיל את זה ברגע הנכון, לא עוד המון זמן. עד אז אנירוצה להימנע ככל הניתן מסבבים, זה לא מועיל לשום דבר".

אילה: לדעתך, מה התחיל את הסבב, תמונות השופל או האירנים בגלל ההסדרה?
"רק נזכיר, מה שהתחיל את הכול זה ששני מחבלי ג'יהאד איסלמי באו להניח מטען שנועד לרצוח חיילי צה"ל. קבעתי חד משמעית את המדיניות לפיה אנחנו צריכים לאסוף גופות מחבלים כקלף מיקוח, זאת כדי לשחרר את הגופות של הדר גולדין ואורן שאול וגם את אברה מנגיסטו והישאם שהם בשבי".

גולן: זאת פרקטיקה מקובלת, אבל לעשות את זה לאור יום כשמצלמים?
"אני נותן גיבוי מלא לאותו 'שופליסט' ולמפקד שלו"

גולן: לדעתך זה היה הדבר הנכון לעשות?
"מה שנכון לעשות זה להפסיק להיות פראיירים מול חמאס, הם מהתלים בנו, הם אכזריים וציניים. אנחנו צריכים להכניס שופל ולא חיילים כדי שצלף ירה עליהם. אם התמונות לא מוצאות חן בעיני מישהו - שיכבה את הטלוויזיה. אין עכשיו דרך יפה. אנחנו קוטפים מחבלים מהגדר, כאלה שבעבר היינו מעיפים חזרה כי אין מה לעשות. אם אנחנו רציניים ובאמת רוצים להחזיר את הבנים הביתה, אנחנו צריכים ללחוץ עליהם, לא רק לדבר על כמה מחבלים אנחנו צריכים לשחרר".

אילה: ראש הממשלה אמר פעם נוספת אתמול שהמועמדים לערוק ולחבור לגנץ - הם אתה ואיילת שקד, אתה לא מודאג שאנשים יגידו שתלך עם גנץ?
"אני אומר בצורה חד משמעית, אנחנו נכנסים לממשלה רק בראשות נתניהו. לא שבני גנץ אדם רע, הוא נחמד, אבל בסוף, תפיסות העומק של 'יש עתיד, שזו הליבה של כחול לבן, אלו תפיסות הפוכות לשלי ב-180 מעלות".

גולן: בסבב הקודם כמעט רצת לזרועותיו ולכן נתניהו מינה אותך לשר הביטחון.
"אתה קונה ספין שקרי, כל ההתקפות האלה בתוך המחנה לא עוזרות".

גולן: כלומר מדובר בספין שעבדת על ראש הממשלה?
"הוא מינה אותי כי הוא ממש רצה אותי, הוא מעריך אותי והחליט שזה המינוי הנכון. אני לא מעלה על דעתי שיכולה להיות סיבה אחרת. אנחנו בפוליטיקה, זה מקצוע קשה, קשוח".

גולן: מדובר על בטחון ישראל.
"אני מבדיל בין המינוי לתפקוד, כשאני נכנס לקריה כל בוקר, אני נכנס בחרדת קודש, כי אני יודע שאני שולח חיילים שעלולים לא לחזור ושכל אישור של מבצע וכל פעולה זה מבחינתי דבר קדוש. לגבי עצם המינוי, ברור, ככה זה פוליטיקה מה אתם רוצים? את עמיר פרץ מינו בגלל כישוריו?

אילה: כי לא רצו אותו כשר אוצר, אני שמעתי את זה במו אוזני. 
"עכשיו אני שומע את התקשורת, 'וואו מה נתניהו אמר', בסדר חבר'ה אלה החיים. השאלה לא איך אתה מתמנה, אלא מה אתה עושה ולמען מה אתה עושה. אני עובד מאוד קשה למען ביטחון ישראל".

אילה: אתה מתאים לתפקיד לדעתך?
"אני לא נותן לעצמי ציונים, אני יודע שבתקופה הזו אנחנו עושים הרבה מאוד עבודה קשה וחשובה והזמן יגיד".

אילה: בני גנץ אמר שאשכנזי הוא המינוי שלו.
"שילך על זה, אני חושב בכלל שהוא צריך עכשיו לקבוע את כל הממשלה. אבי גבאי גם מינה שרים, זה סבבה, זה בסדר גמור. גם ניצן הורוביץ יכול למנות ממשלה עכשיו".

אילה: גנץ לדעתך יכול להיות ראש ממשלה מתאים?
"לא. אני חושב שלא נכון שהוא יהיה ראש ממשלה. אני חושב שנתניהו צריך להיות ראש ממשלה מבחינת הכישורים והעמדות".

גולן: אתה מעדיף לשבת באופוזיציה או לצאת לבחירות רביעיות רק כדי לא לשבת עם מי שלא מתאים לראשות הממשלה לדעתך, בני גנץ?
"נכון. אתם שואלים אותי אם אני נכנס לממשלת גנץ, חד משמעית לא, התפיסות של 'יש עתיד', של עופר שלח, של יעל גרמן ולפיד שהם באמת ה-DNA של כחול לבן והם עטופים בפסאדה של קשקושים. הם ניסו וזה לא הצליח, הם שמאל אני ימין".

גולן: שקד רמזה על כך שהנדל והאוזר יערקו אליכם. יש משא ומתן?
"אין שום משא ומתן".

גולן: אז איך היא אמרה את זה בצורה כל כך מפורשת?
"אני אגיד לכם מה צריך כדי שתקום ממשלה. קרה משהו ב-10 ימים האחרונים, כחול לבן נמצאת בדעיכה ואפילו בהתמוטטות. גוש הימין מתקרב ל-61. צריך עוד 'פוש', צריך שמלא אנשים יצביעו לימינה 'טב', מי שהוא ימין אידאולוגי חילוני או ציונות דתית.  צריך שנתניהו יעורר את מעוזי הליכוד ואז נוכל לעבור את ה-61. צריך לצאת מה'ברוך'. נראה שהשמאל יעדיף לצאת מה'ברוך' ושנתניהו יהיה ראש הממשלה מאשר להכנס לעוד סבב בחירות".

אילה: ליברמן היה שר ביטחון טוב?
"אני לא נותן ציונים לליברמן. צריך לומר שלא המצאתי את הגלגל. באתי למערכת שפועלת כבר עשרות רבות של שנים, ואני נשען על מעשים של קודמיי. יש לנו רמטכ"ל מעולה, אביב כוכבי, ואני לא נותן ציונים לקודמיי".

גולן: בן גביר יפרוש לדעתך?
"לא יודע לעסוק במה הוא יעשה, אני יודע מה הבוחרים צריכים לעשות וזה לא לבזבז קולות. אני רואה איך בתקשורת מנפחים אותו, אותה תקשורת שמחרימה אותו 4 שנים, לפני הבחירות היא מרוממת אותו ואני שואל – מה קרה? זו מלכודת דבש. פתאום אתה רואה תמונה שלו בראשיות, אין דברים כאלה"

גולן: זו קונספירציה שהכל נועד כדי ש-80 אלף קולות ילכו לפח?
"בדיוק. זאת לא קונספירציה, זה לא שיושבים עורכי חדשות, פשוט מלא מהעורכים שמאלנים, ומתים להפיל את ביבי ועושים את זה. זה לא פרוטוקולים של זקני ציון, לא צריך להיות גאון גדול. בימין, חלק מבינים שזה שורף קולות וחלק לא. יש פה ספקטרום של כל מיני דעות ועובדה, חלק נופלים בפח. זה פשוט לא יאמן, זה כמו לתת קול לאחמד טיבי, אני לא מבין את זה".

אילה: אתה מצטער שלא צירפת את בן גביר למרות שאילת שקד תמכה במהלך?
"אני לא עוסק בהיסטוריה אני עוסק בפוליטיקה ועוד 5 ימים בחירות ".

אילה: ואתם לא רוצים בחירות רביעיות.
"לא לא, תאמיני לי. די".

אילה: אז מה יקרה אם נתניהו וגוש הימין לא ישיגו 61 מנדטים ? נצא לבחירות רביעיות בגלל שלא תשבו עם גנץ?
"נכון. זה מסובך אני מסכים אבל דווקא אני מזהה סדקים בצד השני. אני חושב שבלית ברירה תהיה דרך לפרק משם חלקים, ימצאו נוסחה. פוליטיקה זה עולם מסובך ומבולגן אבל נראה לי שאיכשהו, עם איזולירבנד, נצליח להקים ממשלת ימין".

אילה: האם תתמוך בחוק הצרפתי?
"ביבי הוריד את זה מהפרק. בגדול, אני מאוד בעד החוק הצרפתי, בכלל אלא אם מדובר ברצח או אונס. הכול יכול לחכות כמה שנים כדי המדינה הזאת תחזור לתפקד".

אילה: אם גנץ יבחר, אתה תהיה בעד שלא יחקרו את 'המימד החמישי'?
"באופן עקרוני אני בעד החוק הצרפתי, אני נורא מאמין בזה. אני מאמין שזה צריך להיות מלווה בהגבלות קדנציה ואיזונים. איפה שיש חוק צרפתי מובנה כמו בארה"ב, יש הגבלות נלוות, וצריך למצוא את האיזונים. תסתכלו על ה-20 שנים האחרונות, כל היום אנחנו מתעסקים עם ראשי ממשלה שנחקרים, אי אפשר ככה".

גולן: עבירת רצח לא אבל עבירת שוחד, שהיא הכי חמורה של נבחר ציבור, זה בסדר?
"זה דמגוגיה מה שאמרת. אני לא אומר שזה בסדר לקחת שוחד, אגב אליי אף פעם לא פונים, זה כמעט מעליב".

אילה: אתה ואיילת שקד לא קיבלתם סיקור תקשורתי אוהד בזמנים מסוימים?
"גם בעבירת שוחד, עם כל החומרה וזו חומרה עצומה, אבל מדינת ישראל תקועה כבר שנים. כל ראש ממשלה יש עליו חקירות, זה יכול לחכות עד סוף הקדנציה, עוצרים את הסטופר ואח"כ מעמידים לדין ואם יש הגבלות כהונה סבירות אז בסוף הבן אדם יעמוד לדין. מה קרה? אבל בינתיים אפשר לתפקד פה".