אנשי התקשורת המוכרים, אמנון אברמוביץ' ורביב דרוקר, שוחחו היום (שלישי) בגל"צ ודנו בהסכם הקואליציוני, במהלכיו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, והביקורת הרבה עמה הוא מתמודד בתוך המערכת הפוליטית ומחוצה לה, וכן בעתירות הנידונות בבג"ץ בנוגע להטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. 

מקובל עליך שבעת הזו נכון עשה גנץ שהצטרף לממשלה?
על שאלה זו השיב דרוקר ואמר כי "גודל הממשלה הוא שערורייה, אבל משום מה כועסים רק על גנץ. מה עם נתניהו? הוא זה שרוצה בזה. מחר נתניהו יכול להקטין את כמות השרים בחצי וגנץ ישמח. נתניהו הגיע לגיל מסוים שכבר אין טעם למתוח עליו ביקורת. יש נגדו שלושה כתבי אישום. אנשים אומרים- מה כבר נגיד עליו? אז מפנים את החצים למישהו אחר, אבל הוא לא האשם העיקרי בסיפור הזה". 

בהתייחס לחוק נגד הטלת הרכבת הממשלה על מועמד הנאשם בפלילים, הוסיף דרוקר: "זה לא דבר שהיה עובר, היו התנגדויות לזה בתוך כחול לבן של אנשים שהסכימו להסתיר את עמדותיהם. ברגע האמת הם לא היו מצביעים בעד, ואם זה היה עובר הייתה התלקחות מטורפת בין המחנות. זה היה גשר אחד רחוק מדי".

בשלב זה אמנון אברמוביץ' הצטרף לדיון, ואמר: "אני לא מתווכח, דעותינו מתווכחות. כחול לבן הוליכו שולל את הבוחרים. הם כלאו את עצמם למצב שאסור היה לכלוא את עצמם אליו. הראיה לכך היא שכבר בספטמבר הם ניהלו משא ומתן פרטני עם נתניהו כדי להיכנס תחתיו. כלומר, כשהם הלכו לבחירות האחרונות במרץ זה היה במידה רבה מצג שווא". 

אפשר היה למנוע מנתניהו להקים ממשלה?
"לא הייתה אופציה עם המשותפת. על מה היו הבחירות הללו? נתניהו הלך לבחירות בשביל ממשלת חסינות. הוא היה צריך יותר מ-61. נוצר מצב שהוא הגיע ל-58 בלבד. מה שנדרש מכחול לבן היה לעשות תיקון קליל בחוק יסוד הכנסת ולקבוע שמי שהואשם לא יוכל להתמודד לכנסת. כך היו מונעים את הבחירות הרביעיות. בכחול לבן אמרו לי שזה לא יעבור בבג"ץ. זה היה אמור לעבור. העובדה שכחול לבן הלכו לבחירות במרץ לאחר שדיברו על פרשת הצוללות הופכת אותם לכתובת. הטענות לא כלפי נתניהו, יש לי הערכה כלפי נתניהו, יש לו יעד והוא חותר אליו. לכן, הכתובת לטענה היא כחול לבן".