לאחר שיו״ר הליכוד בנימין נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה, כעת נראה כי ניתנה יריית הפתיחה למירוץ הפנימי בין חברי המפלגה על התיקים שנותרו בידיה, כאשר נתניהו ייאלץ לחרוץ את גורלם של ח״כים רבים שהביעו בו נאמנות במשך שלוש מערכות הבחירות האחרונות.

נתניהו צפוי להתחיל את השיחות האישיות עם חברי מפלגתו כאשר נכון לעכשיו, רק ההבטחה לכניסתו של ישראל כ״ץ למשרד האוצר נותרה בעינה, והסאגה המרכזית שנותרה על הפרק היא בעניינו של יו״ר הכנסת היוצא, יולי אדלשטיין. במידה ומפלגת ימינה של בנט ושקד תישאר מחוץ לקואליציה, אזי יוצע לאדלשטיין תיק החינוך או הבריאות. 

בנימין נתניהו ומירי רגב. שרת התחבורה הבאה?  (צילום: גיל יערי, פלאש 90)
בנימין נתניהו ומירי רגב. שרת התחבורה הבאה? (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

שמו של אמיר אוחנה, מנאמניו הבולטים של רה״מ, הוזכר בהקשר לתיק לביטחון הפנים, כאשר מירי רגב, שהייתה אמורה להחליף את ארדן בתפקיד, תפוצה על כך ככל הנראה בתיק התחבורה (בתנאי שימינה לא תיכנס לממשלה). משודרג נוסף מפמלייתו הקרובה של ראש הממשלה הוא יריב לוין, שיתמנה לתפקיד יו״ר הכנסת.

נתניהו ינסה למנות את גלעד ארדן או אופיר אקוניס לתפקיד שגריר ישראל באו״ם או בלונדון, דבר שיאפשר לו לרווח מעט את השורות. גם ח״כ שרן השכל, שעסקה בהסגרת מלכה לייפר לישראל, תוכל להתמנות לנציגת ישראל באוסטרליה.

בתוך כך, מעל 1,400 פעילי ליכוד מרכזיים פנו לראש הממשלה בבקשה למנות את השרה גילה גמליאל לתפקיד בכיר בממשלה הבאה. על המכתב חתומים 160 יושבי ראש סניפים (מתוך 180 בסך הכל), וכן 1,003 חברי מרכז ו- 242 פעילים מרכזיים.

ניר ברקת, בנימין נתניהו. המועמד לתפקיד שר האוצר ישאר ח״כ? (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
ניר ברקת, בנימין נתניהו. המועמד לתפקיד שר האוצר ישאר ח״כ? (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

באמתחתו של נתניהו נותרו כמה תיקים קטנים יחסית - בהם משרד האנרגיה, הגנת הסביבה, המודיעין, הפיתוח האזורי והמשרד לענייני ירושלים. זאב אלקין צפוי להישאר במשרד להגנת הסביבה, כאשר תיק האנרגיה יופקד בידיהם של גילה גמליאל או יובל שטייניץ, והמשרד לענייני מודיעין יעבור לחזקת ח״כ יואב גלנט. 

בין הבכירים שטרם ברור עתידם והאם יישארו במעמד חברי כנסת מן השורה, ניתן למצוא את ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח״כ ניר ברקת, שעד לא מזמן היה מועמדו של ראש הממשלה לתפקיד שר האוצר, כמו גם את דודי אמסלם, גדעון סער, אלי כהן, ציפי חוטובלי, צחי הנגבי ואורלי לוי אבקסיס, שמצפה לתגמול לאחר שערקה משורות סיעת העבודה-גשר-מרצ והצטרפה לרשימת הממליצים על בנימין נתניהו.