איחוד בימין: הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו הבוקר (שישי) על ריצה משותפת. יו״ר הבית היהודי השר רפי פרץ ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר קראו לאיחוד הלאומי, מפלגתו של בצלאל סמוטריץ', להצטרף. 



חלוקת המקומות לפי ההסכם: הבית היהודי יקבל את מקומות 1,4,7 עוצמה יהודית את מקומות 3,6,9, והאיחוד הלאומי, אם יצטרף, את מקומות 2,5,8.

יו״ר הבית היהודי השר רפי פרץ מסר: ״יש לנו מחוייבות למחנה הימין, אסור שקולות ימין ילכו לפח. הבחירות האלו גורליות לממשלת הימין ולציונות הדתית. הצורך באחדות היא צו השעה. 

אנו מאחדים את השורות ויוצאים יחד קדימה. קורא לשר בצלאל סמוטריץ׳ להצטרף וללכת יחד עוד היום כדי שהפעם תוצאות הבחירות יהיו ברורות.״
יו״ר עוצמה יהודית עו״ד איתמר בן גביר מסר: אנו שמחים על החיבור שנוצר הבוקר ומביא בשורה למחנה הימין. החיבור בין עוצמה לבית היהודי יציל את את הימין ויביא ל-61 מנדטים להקמת ממשלת ימין".

הסכם האיחוד by מעריב אונליין on Scribd

 

כזכור, בבחירות האחרונות רצה הבית היהודי במסגרת רשימת "ימינה" יחד עם האיחוד הלאומי והימין החדש, בעוד עוצמה יהודית רצה בנפרד ולא עברה את אחוז החסימה.



ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) מתח ביקורת על האיחוד בציוץ בטוויטר: "הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של ״עוצמה יהודית״ היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים".



מכחול לבן נמסר בתגובה לאיחוד: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה- ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".



ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, הגיב: "מצא מין את מינו הפשיסטי. הכהניזם בחסות הנאשם נתניהו . רק משותפת חזקה תיתן מענה לכהניסטים".


יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ: "לאחר שנתניהו בעצמו הכשיר את השותפות עם הכהניסטים בסיבוב הקודם, ויתרו הפעם מנהיגי הציונות הדתית על הבושה מוקדם מהצפוי, וחברו לימין הקיצוני מהסוג הגרוע ביותר. מדובר בברית של גזענות, שותפות על בסיס שנאה. אנשי עצמה יהודית מפיצים תורת גזע יהודית מסוכנת ואלימה. אין להם מקום בציבוריות הישראלית. מול הגזענות יש רק תשובה אחת - שמאל. שמאל שמוביל שוויון בין בני האדם. שמאל שבונה שותפות יהודית-ערבית".