כשלושה חודשים לפני הבחירות לכנסת ה-23, נערך היום (רביעי) במלון דניאל בהרצליה, כנס מנהיגים 2019 של קבוצת הג'רוזלם פוסט-מעריב, אליו יגיעו בכירי המפלגות השונות כדי להציג את משנתם. מלבד הפוליטיקאים המכהנים, משתתפים בכנס גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, ח"כ אחמד טיבי ובכירים בעולם העסקי ובתקשורת.
אחמד טיבי בכנס. צילום: ג'רוזלם פוסט


חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), נשאל בכנס על הסיכויים שמפלגתו תמליץ על שוב על בני גנץ לאחר הבחירות. "אנחנו נמצאים ערב בחירות והרשימה היחידה שלא חששה מבחירות היא הרשימה המשותפת. אנחנו מרגישים את הרחוב והציבור שלנו, ויש עלייה בתמיכה. עם נהירה או בלי נהירה הם יגיעו לקלפיות. שיעור ההצבעה האחרון היה 59%, אנחנו מכוונים ל-15 מנדטים ואני חושב שנגיע לפחות ל-65%, וזה יהיה אפילו טוב יותר כנראה משיעור ההצבעה ב-2015. העלייה באמון הציבור ברשימה המשותפת נבע בעיקר מהעיסוק שלנו בפשיעה במגזר הערבי, אם זה בפעילות בכנסת, ברחוב וההפגנה הגדולה במג'דל כרום, כמו גם המפגש עם צמרת המשטרה", אמר חבר הכנסת.
עוד הוסיף טיבי: "אנחנו מעוניינים מאוד בבנייה עם רישיון, אבל למען כך צריך תכנון שיביא לאפשרות של בנייה מורשית. צריך להשקיע בתכנון ולא בדחפורים. חוק קמיניץ פוגע גם ביהודים ולא רק בערבים. לכן, בהסתייגות המפתיעה שהכנסתי בחוק פיזור הכנסת תמכו בהקפאת החוק גם הליכוד וגם כחול לבן, העבודה, מרצ והמפלגות החרדיות. הנושא הועבר לוועדת הכספים, שתדון בהקפאתו. כל העמדות הללו, כולל העמדה שלנו בנוגע לסיום הכיבוש".
בשלב זה אחד הנוכחים בקהל קטע את דבריו של טיבי וצעק: "הפסיקו את הרציחות. מה עם מיגור הטרור והשהידים שאתה תומך בהם? אתה טרוריסט". טיבי השיב: "ידיי מגואלות בדם של יהודים, של ילדים שאני יילדתי. מעולם לא היה שקר כמו השקר שנקרא נאום השהידים. זה סרטון ערוך באופן בזוי. כשאני אומר שהידים התייחסתי לשמות. בסרטון הערוך הם נמחקו. דיברתי על השהידים של יום האדמה והטבח בכפר קאסם". "פרובוקטורים", צעק אחד הנוכחים. טיבי ענה: "השהידים של כפר קאסם הם פרובוקטורים? טיפש. איזה בורות".

צילום: אלוני מור

בדבריו מתח ביקורת טיבי על המועמד בפריימריז לראשות הליכוד, גדעון סער. "הרשימה המשותפת הולכת לכיוון של יותר הישגים. אגב, מבחינתנו גדעון סער הוא יותר קיצוני ונץ, הוא מבקש לפנות את חאן אל אחמר, מדבר על ירושלים. רבים מחבקים אותו. עכשיו, אנחנו נשאף להשפעת יתר בבחירות הקרובות, יותר מאשר בבחירות האחרונות. זה לגיטימי וזה נדרש, וזה מה שהציבור שלנו רוצה. ה-13 מנדטים שלנו בלמו ממשלת ימין צרה. עכשיו יש אפשרות של כהניסטים בכנסת. פעם שמיר היה יוצא מהמליאה כשכהנא היה נואם. בן ארי, כשהוא היה בכנסת, חצי מהכנסת הייתה נוהגת כך. עכשיו, נתניהו עושה הכל כדי לזווג בין בן גביר לרב פרץ וזה מביש, אבל זה לא יעזור לו", אמר טיבי.
"אני חושב שבבחירות הקרובות אי אפשר יהיה להתעלם מאיתנו גם מבחינה מספרית. במגעים שהיו בחודשים האחרונים לא היה משא ומתן בינינו לבין כחול לבן, אלא מגעים. מי שדיברו איתנו רצו תמיכה של הרשימה המשותפת מבחוץ. היו אחרים בכחול-לבן שלא רצו. אמרתי בתחילת המגעים שבלי הרשימה המשותפת בני גנץ לא יוכל להיות ראש ממשלה וזה מה שהיה. גנץ הוא לא כוס התה שלנו, אבל יש לנו מטרה שנתניהו, המסית הגדול ביותר נגד הציבור הערבי מאז קום המדינה, יוחלף. אנחנו רוצים להביא בשורה אחרת ליהודים וערבים, הגיע הזמן לאווירה אחרת ולאפשרות של חיים משותפים. למרות שהאחריות מוטלת יותר על הרוב, גם למיעוט יש רצון להושיט יד ולבנות גשרים ואנחנו נעשה את זה".
על ציוץ של יאיר נתניהו בנושא חגיגות חג המולד, אמר: "לא הייתי מזכיר את הבן של הנאשם מבלפור, אבל בגלל הציוץ שלו אתמול אבא שלו התקשר לראש עיריית נצרת, ובאורח פלא הציוץ נמחק. מסתבר שראש הממשלה יכול לשלוט על הציוצים של בנו, ולמרות זאת חלק גדול מציוצי ההסתה נשארים".