ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין היום (רביעי) לעיתונאי בן כספית בכנס המנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט. בדבריו אמר אולמרט כי הוא בטוח שבנימין נתניהו לא יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה. "הדבר שאמרתי לפני הבחירות באפריל הוא שבנימין נתניהו יותר לא ירכיב ממשלה. אמרתי את זה לפני אפריל ולפני ספטמבר ואני אומר את זה גם עכשיו, לפני הבחירות במרץ הבא. הוא לא ינהיג את מדינת ישראל", אמר אולמרט.



אהוד אולמרט בכנס מעריב. צילום: ג'רוזלם פוסט
מה יש בנתניהו שמוציא ממך את המיטב?
"אני אגיד כך. אני אדם נטול שנאות, אני לא שונא אף אחד. אני גם לא עסוק בחשבונות העבר. עם אף אחד מהאנשים לא היו לי עימותים. הדבר היחיד שמעסיק אותי זה העתיד, וכשאתה שואל אותי על נתניהו אני לא עושה חשבון על מה היה, אלא ממה אני חושש שיהיה. לצערי, הדבר היחידי שמטריד אותי בכל מה שמתנהל בשנה האחרונה זה שאני מסתכל מסביב על המערכת הציבורית ועל האנשים השונים, ואני שומע אותם ורואה אותם - אני לא רואה אף אחד שיש בו לבה רותחת בחזה שמאיימת לפרוץ בעניין שהוא חשוב למדינת ישראל. אני רואה אנשים עסוקים באגו שלהם, בשרידות שלהם. אני רואה אנשים שנאבקים על המשפחה שלהם. אני לא רואה אף אחד שמצב בתי החולים באמת מדיר שינה מעיניו. אני לא רואה אף אחד שרואה את מה שקורה בכבישים שלנו וזה מדיר שינה מעיניו. ואני לא מדבר על נושא הביטחון בכלל".

צילום: אלוני מור


מי ראש הממשלה הבא?
"לא נתניהו. אני לא מסתיר את זה שאני לא רוצה, אבל בלי קשר אני מעריך שתקום קואליציה אחרת. אני גמרתי לדבר במילים מכובסות. אני לא מנסה להחליק ולייפות, אני אומר את הדברים כפי שאני מאמין בהם. אני רוצה שכחול לבן יקימו ממשלה נורמלית במדינת ישראל, ואני מאמין שהם יקימו ממשלה נורמלית, ואני מאמין שגנץ ירכיב את הממשלה".

נאומו של ראש הממשלה לשעבר נקטע בצעקות, ואולמרט השיב: "אני השתתפתי ב-1966 בוועידת תנועת החירות השמינית שהתקיימה בכפר המכביה, ועשיתי דבר.. טעיתי. ניצבתי מעל הבמה כנואם ראשון וקראתי למנחם בגין להתפטר. לא היה דבר יותר נורא מזה אז. והיה אחד שקם וצעק כמו הצעקנים פה. מנחם בגין ניגש לבמה, הרים את היד ואמר: 'אם לא תשתקו ותאפשרו לאיש הצעיר הזה לסיים את דבריו אני אקום ואעזוב את הוועידה'. כך מתנהג מנהיג".

"חבל שגדעון לא הבין אז את מה שבדיעבד התברר לו"

עוד הוסיף אולמרט: "אני מוכרח לומר שלבי עם גאולה אבן. ראיתי את חברת הכנסת מיכל שיר אתמול, וכמובן שהתרגשתי. כשאני רואה את גדעון סער כובל על ההסתה אתמול, ואומר שזה בא ממנהיג התנועה שלו, אני חש אמפתיה. כמובן שאני מצטער על כך. אני רק רוצה להוסיף דבר אחד - גדעון, זו התנועה שלך. היא גם הייתה כזו לפני שבועיים כשהם קראו בוגדים לאשכנזי וגנץ. חבל שגדעון לא הבין אז את מה שבדיעבד התברר לו. שזה משהו ב-DNA של ההנהגה הנוכחית של התנועה".

אבל המדינה במצב כלכלי וביטחוני טוב. 
"תראו, אני הייתי ראש ממשלה לפני ביבי. אני לא זוכר שאי פעם איימתי על החיזבאללה. אבל כשהיה צריך להכות אותם רוצצנו את ראשם ו-13 וחצי שנה יש שקט בצפון. אין מלחמה ואין ירי. אני לא זוכר שאיימתי על סוריה, אבל כשהיה צריך להרוס את הגרעין הסורי הרסנו אותו בלי לדבר. בשלטון של נתניהו יש צבא איראני בסוריה. זה לא היה בתקופתי ולא בתקופה של שרון. הייתי מונע את כניסתם. במקום לנסות לנהל מלחמה באיראן שלא היה לה שחר, סיכוי והצדקה, בלי תמיכה של אף גורם בינלאומי, הוא התעסק בזה ובזבז מיליארדים. בינתיים, נוצרה לנו בעיה אסטרטגית בבית והאיראנים חדרו לסוריה והם נמצאים קרוב לגבול שלנו. זו התרומה הביטחונית של נתניהו".