שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד (הימין החדש), התראיינה היום (רביעי) לעיתונאי בן כספית בכנס המנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט. בדבריה ציינה שקד כי היא אינה מאמינה ששופטי בג"ץ יתערבו בשאלה האם בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה למרות כתב האישום נגדו. בנוסף התייחסה שקד לסוגיית דליפת המידע מהטלפון של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה.



"אני חושבת שפריצה לטלפון סלולרי במדינה דמוקרטית זה עבירה חמורה מאוד", אמרה שקד, "זה לא יעלה על הדעת, זה הדבר הכי פרטי שיש לאדם. לכן, יש חוקים שמגנים עלינו, ומי שפרץ לטלפון הזה צריך לעמוד לדין".


איילת שקד

נוה ניהל את כל מערכת המשפט.

"הוועדה היה תמיד בנויה כך, היא הייתה בנויה על דילים. יש דילים בוועדה לבחירת שופטים. אני שיניתי את המציאות, לשכת עורכי הדין הייתה שותפה שלי, ואחר כך עבדנו עם השופטים. אז פתאום זה לא בסדר?".
אז את לא מסתירה שעשית דילים עם נוה?
"לא, אני לא מסתירה את זה". 
מה את אומרת על היורש שלך?
"תראה, כל שר והסגנון שלו. בסופו של דבר, צריך להסתכל על השורה האחרונה. על ביצועים ומעשים. את זה נשפוט בסוף הקדנציה".
מה את חושבת על החיבור של פרץ ובן גביר?
"אני חשבתי שצריך לעשות פריימריז גם בבית היהודי ובציונות הדתית בכלל ולהעמיד את כולם לבחירות. הרב רפי לא רצה את זה. אני חושבת שהכנסת יכולה להכיל קצוות. ברשימה המשותפת יש עורכי ישראל שלא מאמינים במדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. בעיניי, הכי גרוע זה ד"ר כסיף, שהוא אוטו-אנטישמי. בן גביר הוא המרואיין הכי מבוקש. כולם מראיינים אותו מבוקר ועד ערב. הוא אדם שאני בהחלט חושבת, למרות שיש תהום אידאולוגית בינינו, שהכנסת יכולה להכיל".

את חושבת שתפרו תיקים לנתניהו?
"המערכת לא תופרת תיקים, אבל היא עושה פליליזציה של ההליך הפוליטי, שזה אומר שהתן וקח שעושים בפוליטיקה מוצגת באור פלילי. האם בג"ץ צריך להתערב בשאלה אם נתניהו צריך לקבל את המנדט? זו שאלה ציבורית ולא משפטית. השיקול הוא אך ורק של נשיא המדינה. לכן, לא בית המשפט יקבע, אלא הציבור, ונשיא המדינה יקבע על פי תוצאות הבחירות. אני לא מאמינה ששופטי בג"ץ יתערבו".

על ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג, אמרה שקד: "זה בית דין צבוע ופוליטי. למדינת ישראל יש המון כלים להתמודד עם זה".