שר החינוך הרב רפי פרץ נאם היום (רביעי) ב"כנס מעריב-ג'רוזלם פוסט" ואמר: "שמעתי את יאיר לפיד שהופיע כאן הבוקר ואמר שאנחנו בעיקר צריכים ראש ממשלה שיודע לעבוד בצוות. הוא דיבר על ראש ממשלה שזוכר שההצלחה שלו היא ההצלחה של מדינת ישראל". הוא ציין כי הפעם הוא מסכים עם דעתו של לפיד - "כבר יש לנו ראש ממשלה כזה וקוראים לו בנימין נתניהו, וראוי שהוא ימשיך בתפקידו".
"בדרך לכאן היועץ שלי הראה לי הודעה שיצאה מהמפקחת הארצית על הגנים. היא בירכה את כולם בחג חגים שמח. ממתי 20 אלף גני ילדים חוגגים ביחד? כנראה שיש צורך להזכיר את חשיבות החג הזה", הוסיף שר החינוך, "בתקופה האחרונה אני מרגיש שאנחנו לא חוגגים את חנוכה, אלא את כריסמס. אין לי שום בעיה עם נוצרים. התופעה היא סיפטום לתופעה רחבה יותר". פרץ הדגיש: "אני מכבד את התלמידים המוסלמים והנוצרים, אבל אני לא מוכן להתפשר על הזהות שלנו ולוותר על המדינה היהודית הדמוקרטית שלנו". לדבריו, ברגע אחד אנחנו משטחים אלפי שנות תרבות. 
"חברים, חנוכה מציין את הזהות, נס פח הזמן זו הזהות שלנו. זהות שמבדילה אותנו מהתרבות ההלניסטית של אותם ימים", הסביר, "בוקר אחד קמנו והזהות הטשטשה. חנוכה נמצא באותו משפט עם כריסמס. אני כבר יכול לשמוע את המבקרים. מה רע בפלורליזם ורב תרבותיות? אני בעד זה, אבל צריך לדעת קודם כל שלך יש תרבות ולא להפוך אותה לפולקלור עממי". השר הוסיף כי "זהותנו צריכה להיות ברורה אחרת נשכח מאין באנו, ועם שלא יודע מאין הוא בא לא יודע לאן הוא הולך. אחד הרעיונות המרכזיים של חג החנוכה הוא המלחמה של העם היהודי לשמור על אורחות חייו". 
רפי פרץ בכנס מנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט


"שליחות גדולה"

פרץ הסביר: "אבל לא רק על חנוכה באתי לדבר, בעוד שנה אסיים שנה כיו"ר הבית היהודי. התייצבתי למשימה הזו מתוך תחושת שליחות גדולה. הרמנו את המפלגה והצלנו את מחנה הימין עם הישג מרשים כנגד כל הסיכויים". הוא הדגיש כי בבחירות האחרונות: "ויתרתי מיוזמתי על הובלת רשימה מאוחדת מתוך דאגה למחנה הימין כולו. בתחילת דרכי לא היססתי לשלם מחיר אישי כשטובת הבית עמדה לנגד עיניי וכך אעשה גם בהמשך". השר הוסיף: "נקראתי לדגל לפני שנה, לא באתי כקישוט, קראו לי ובאתי. הבחירות הקרובות גורליות לציונות הדתית ולמחנה הימין ולכן האיחודים במחנה חשובים ביותר".
שר החינוך הדגיש כי "אסור לזרוק קולות ימין לפח. בהקשר הזה, שמעתי את יאיר לפיד שטוען שהתחבקתי עם תוקפי החיילים ביצהר. יאיר, תתבייש. הייתי טייס והרב הצבאי הראשי, וראש מכינה ששלח כ-3,500 לוחמים לצה"ל". הוא הוסיף: "גם חיבקתי את החיילים שבאו לפנות את מפעל חיי כשהוציאו אותי מהבית בגוש קטיף במהלך אנטי-דמוקרטי שקראת לו ניצחון הישראליות. אז אל תטיף מוסר לציונות הדתית ולאחריותנו הלאומית". לדבריו, מי שחובר לרשימות עם תומכי טרור ותומכי ערפאת שלא ילמד אותי. "ניהלו פה משא ומתן עם תומכי טרור ופסלו אותנו רק כי אנחנו שומרי שבת. אלו אותם אנשים שממשיכים גם עכשיו להסית נגד הציונות הדתית", אמר.
"מחר אנחנו הולכים לנהל מדינה ביחד, אל תשכחו את זה. הייתה שנה מטורללת, שכחנו את הנורמליות שלנו", סיכם, "הפלונטר הפוליטי הוא פועל יוצא של אותם מפלגים. אם ננהג ביותר ממלכתיות ונדבר לגופו של עניין אני מאמין שנוכל לצאת מהפלונטר הפוליטי שאליו נקלענו".