יו"ר התנועה הירוקה, חברת הכנסת סתיו שפיר, התייחסה הבוקר (שני) בגלי צה"ל ובערוץ 12 לחיבור בין העבודה-גשר ומרצ ולעובדה שהיא תישאר מחוץ לרשימה המאוחדת. לדברי שפיר, "יש אנשים שיקראו לזה 'ניסיון חיסול פוליטי', באף רגע לא הובאה אליי הצעה ולא הייתה שום שיחה רצינית". כשנשאלה האם היא שוקלת לפרוש מהחיים הפוליטיים, אמרה: "זו אפשרות שקיימת, אקבל החלטות בימים הקרובים". 

"אני לא בסגירת חשבונות", הסבירה שפיר, "אני שמחה על האיחוד, אני נאבקת כבר שנה על האיחוד הזה. אני שמח שהעבודה ומרצ הולכות ביחד, אך קשה לי עם זה שהחיבור הזה לא יביא את מירב המנדטים שהוא יכול להביא בגלל סגירת חשבונות פנימית בין פוליטיקאים. אני חושב שהדבר הרציונלי לעשות הוא לנסות למקסם ולפנות לציבורים רחבים יותר". 

השיקול היה אישי ולא אלקטורלי?
"אני חושבת שכל מי שמסתכל על האופן שבו נערכה הרשימה הזו מבין בדיוק מה היה שיקול. יש אנשים שיקראו לזה 'ניסיון חיסול פוליטי' מצד אנשים במחנה. מה שחשוב לי, זה שני דברים. ראשית, שהבחירות האלו יצליחו. עזבתי את העבודה על רקע הסירוב שלה להתאחד והלכתי להציל את מרצ מלא מלעבור את אחוז החסימה. הדבר שאני חוששת ממנו זה שהמון תהליכים חשובים שהתחלנו לעשות בכנסת - ממאבק נגד הפרטה איומה של שירותי הרווחה ועד נושא העברת התקציבים לפריפריה ולעוטף עזה והמאבק נגד השחיתות- ייעצרו".

את קוראת לתומכייך לתמוך באיחוד הזה?
"אני אצטרך לקבל החלטות מאוד משמעותיות על המשך הדרך בימים הקרובים. יש הרבה אנשים שקוראים לי להמשיך לרוץ ולהמשיך להיאבק. אני עד עכשיו גיליתי את האחריות הכי גדולה לגורלו של הגוש, ואני אמשיך לגלות אותה בעתיד". 

יש סיכוי שתפרשי?
"בנסיבות הנוכחיות זו אפשרות שקיימת. כשאני רואה ששר החינוך בממשלה בלתי נבחרת מנסה לחנך דור צעיר לגזענות חשוכה וכהניסטיות, אני רוצה לעשות הכל כדי לשחרר את המערכת ממנו".

אז אני מבין שיש סיכוי כלשהו שזה יום הפרק הזה מבחינתך בפוליטיקה?
"פוליטיקה היא לא מקום קל. הפגיעה באמון הציבור מגיע בדיוק מדברים כאלה. לכן, הדברים שהבנתי היה שהמשימה הראשונה שלי, עוד לפני התיקונים הגדולים שאנחנו רוצים לעשות במדינה, זה להחזיר את אמון הציבור. כנראה שלא הצלחתי במשימה הזו, כי האמון הזה שוב ושוב נשבר, אבל בחיים לא אמשיך לנסות. ביממה הקרובה אפגש עם הפעילים שלי ונקבל החלטות".