ראש הממשלה, בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בבנייני האומה באירוע השקת הקמפיין של מפלגת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

נתניהו החל את נאומו בסקירת הישגי ממשלתו: "במדינת ישראל יש כלכלה צומחת ויש פרנסה לכולם. התעסוקה בשיא של כל הזמנים והשכר הממוצע בשיא של כל הזמנים. לא רק השכר הממוצע, גם שכר המינימום הגיע לשיא של כל הזמנים.  בנינו כבישים, רכבות, מחלפים, גשרים, חיברנו את הדרום והצפון למרכז, בקרוב גם את יהודה ושומרון. זוכרים את בעיית המסתננים? זה איים להציף את המדינה במליון מסתננים, הקמנו גדר בגבול סיני, היום עוברים אפס מסתננים".

בהמשך נאומו עבר ללעג כלפי יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "פעם זה היה או אנחנו או הם, היום זה או אנחנו או אההההה. הם היו נגד הקמת הגדר שבלמה את המסתננים, נגד ההליכה שלי לקונגרס והיציאה מהסכם הגרעין, נגד הוצאת הגז מהמים, בעד עקירת ישובים ובעד כלכלת הסתדרות".

צילום מסך: פייסבוק
צילום מסך: פייסבוק

"הם שמאל, זה לא בושה. תהיו אתם, תהיו אמיתיים, תפסיקו להסתתר, כחול לבן - אתם שמאל. בזמן הקרוב אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח. ללא דיחוי ובלי שום וטו של אחמד טיבי. לא רק שלא נעקור אף יישוב, אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות, גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל וכל שאר היישובים, בלי יוצא מהכלל".

"אבל מה יש להם להציע? מה הם יעשו? אני חושב שחשוב לשאול אותם. מה הם יעשו עם החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן? זה תלוי במי אתה שואל בכחול לבן. היום גנץ סוף סוף אמר שהוא תומך ביוזמתי בהחלת הריבונות. אני מאוד שמחתי על כך. לא עברו כמה שעות והוא כבר הספיק לחזור בו. כנראה קיבל טלפון מטיבי או גרמן, או מישהו אחר שסייר שם, קוראים לו יאיר לפיד".

נתניהו תקף את כחול לבן על זגזוגים אידאולוגיים, לכאורה, והשתמש במונח "כן ולא", בו השתמש ספי ריבלין בתשדיר הליכוד בבחירות 1981, על מנת ללעוג לשמעון פרס.

 כזכור, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הצהיר היום כי יפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות. "זה הביקור השני אולי השלישי שלנו בבקעת הירדן ואנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי. ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית בטחונית חמורה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לפיכך, לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית", אמר גנץ ביישוב ורד יריחו בתום בסיור שערך עם ח"כ משה יעלון במועצה האזורית מגילות ים המלח.

ראש הממשלה נתניהו ענה לגנץ ואמר כי ניתן להחיל ריבונות עוד לפני הבחירות. "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". גנץ ענה לנתניהו בציוץ בטוויטר: "ביבי, קודם נדון בחסינות, אחר כך ננהל את החלת הריבונות".