מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ראשון) בתכנית של ינון ובן ב-103FM לנסיעתו של יו"ר מפלגתו, בני גנץ, לפגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בוושינגטון. במסגרת דבריו, טען לפיד כי "קיבלנו הבהרה מהבית הלבן - תם עידן נתניהו".

בראיון לגל"צ תקף לפיד את ראש הממשלה, וטען כי ניסה לעשות לגנץ תרגיל פוליטי, וכשל בכך: "האמריקאים מכירים את הפוליטיקה הישראלית והבינו שהם צריכים לדבר עם מי שהוא כנראה ראש הממשלה הבא. זה היה נדמה בעיניי, כמו בעיני כל מי ששמע על זה, שנתניהו מנסה לעשות סיבוב פוליטי, וזה הסתובב עליו. נגמר סיפור ה'ליגה אחרת'. עידן נתניהו הסתיים כי במקום לעסוק בדברים הרציניים הוא עסוק בתרגילים".

לפיד אף טען כי מפלגתו הייתה שותפה לסוד העניין בחודשים האחרונים, בין היתר בדיונים עם יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר: "על מה חשבתם שגנץ ואני דיברנו עם קושנר כשהיה בארץ? דיברנו על התוכנית. מפלגה שיש בה שלושה רמטכ"לים, יש לה אינפוט לחומרים כאלה".

כשנשאל לגבי פרטי התוכנית, ענה לפיד: "הרעיון הוא לייצר תהליך מדורג, לא רוצה להציג את הפרטים. בוודאי שבסוף התוכנית תהיה מול הפלסטינים. אני לא אחראי על הצד הפלסטיני, מה שמעניין אותי זה לשמור על האינטרסים של ישראל. את הדיון הרציני על התוכנית צריך לעשות אחרי הבחירות. התוכנית מאוד טובה לישראל, כל מי שהוא לא שמאל קיצוני או ימין קיצוני יבין שהיא טובה. אם זה היה מסכן ילד ישראלי אחד הייתי אומר לא. אנחנו לא חיים בחלל ריק, נצטרך לעבוד מול כולם. אם נגיע ליישום שלה זה טוב לישראל".

לפיד אף התייחס לסוגיית החלת הריבונות על בקעת הירדן, וחילוקי הדעות בין חברי כחול לבן בנושא: "בני לא אמר את המילה סיפוח, אנחנו מתנגדים לכל מהלך חד צדדי. למדנו מההתנתקות, דברים חד צדדיים לא עובדים. שליטה בבקעת הירדן היא הכרח, היא גבול הביטחון של ישראל.

"לא הרגשתי שום מבוכה. יעל גרמן דיברה ובסערה של ראיון אמרה התנתקות ואחר כך תיקנה להיפרדות. כחול לבן היא המפלגה הגדולה בישראל, וכמפלגה שעוסקת בדברים ברצינות היא אוהל גדול של דעות. בסוף בחרנו להיות באותו אוהל פוליטי ואנחנו חתומים על אותו מצע. יש פה עוד שחקנים, יש גבול כמה אפשר לשחק עם האינטרסים הביטחוניים של ישראל. סיפוח חד צדדי כרגע זה ביטול השלום עם ירדן שמעניק לנו עומק אסטרטגי".

בסיום דבריו נשאל לפיד על דיוני ועדת הכנסת בבקשת החסינות של נתניהו, וענה כי הדיון לא יידחה עקב הנסיעה לוושינגטון, אך כחול לבן תאפשר לראש הממשלה קיזוז של קולו בזמן היעדרותו.