היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית כי עמדתו היא שאין לפסול את רשימת משפט צדק בראשות לריסה עמיר, אשתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-23 משום שלא הונחה עילה לפסילתה.

את בקשת הפסילה הגיש ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ בטענה ש"הדמוקרטיה לא צריכה לפתוח את הדלת למי שירה שלושה כדורים בגבה ומגיע עתה כדי לוודא את הריגתה". ח"כ שמולי טען כי "מי שעומד בפועל מאחורי רשימת 'משפט צדק' הוא הטרוריסט המתועב- יגאל עמיר במטרה להביא לשחרורו מהכלא ולהפצת משנתו הרעילה. הגשנו את הבקשה לפסילת הרשימה ואני קורא לכל סיעות הבית לתמוך בה ללא סייג".

ח"כ שמולי ציין כעילה את סעיף 7 א לחוק יסוד: הכנסת הקובע שרשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות אם יש במטרותיהם או במעשיהם של הרשימה או האדם אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות, תמיכה במאבק מזוין של מדית אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

היועמ"ש קבע בהחלטתו כי דין הבקשה לפי סעיף 7 א לפסילת רשימת משפט צדק מלהשתתף בבחירות להידחות.  לדבריו "בחינת הראיות שהובאו בבקשה, בשים לב לרף הראייתי הגבוה הנדרש ולאמות המידה המחמירות לצורך פסילת רשימה, אל מול הפסיקה המתייחסת לעילות הפסילה, מובילה למסקנה כי לא הונחה תשתית המצדיקה היעתרות לבקשה".

לעמדת היועמ"ש הגם שחלק מההתבטאויות של לריסה עמיר מקוממות ועמוררות על פניהן שאט נפש נוכח ההקשר בו מדובר ברצח של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הרי שהביטויים שצוטטו בבקשה אינם באים בגדרי הפסילה וממילא לא עומדים ברף הראייתי הנדרש ובאמות המידה החמירות לצורך פסיל הרשימה.

הוא גם מציין כי לריסה עמיר הגישה תצהיר לפיו אין במטרות המפלגה משום הצדקה של רצח ראש ממשלה וכי כוונתה לשחרור יגאל עמיר היא באמצעות בחית משפט חוזר.

אתמול הודיע היועמ"ש לועדת הבחירות המרכזית כי הוא מתנגד גם לפסילת מועמדותה של ח"כ היבא יזבק (בל"ד) ושל הרשימה המשותפת.