אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, דיבר היום (חמישי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), והתייחס לסוגיות השונות שעל סדר היום. כבר בתחילת דבריו דאג ליברמן להבהיר כי עמדתו כלפי ראש הממשלה לא השתנתה, גם לאחר הישגי מסעו של נתניהו לארה"ב ולמוסקבה. "אני מקווה שראש הממשלה יבין שהוא לא יכול לדבר על אחרים (אולמרט). צריך ליישם גם כשאתה נמצא בסיטואציה הזאת. אי אפשר רק להתעסק בספינים ולעשות סיבוב על תושבי הבקעה. אנחנו הגשנו הצעת חוק לגבי בקעת הירדן", אמר.

"עם כל הכבוד לטראמפ ופוטין, זה לא פותר את הבעיות שיש לנו במדינת ישראל", הסביר והתייחס לפרסום סעיפי עסקת המאה: "אם ראש הממשלה רוצה באמת - יש לו רוב מסיבי בכנסת לשם כך, אבל כמו תמיד הוא יברח".בהמשך תקף את המפלגות החרדיות, ברקע מערכת הבחירות המתקרבת: "אני לא נכנס לממשלה עם יהדות התורה וש"ס, מה שקורה בועדת הכספים זה שוד לאור היום".

ליברמן התייחס גם לסוגיית אזרחי ישראל המתגוררים במשולש, והאפשרות שיתקיימו חילופי אוכלוסיות במסגרת הסדר מדיני: "אי אפשר להחזיק את המקל בשני קצוות - לא יכול להיות שיצאו משם מחבלים שיהרגו שוטרים בהר הבית והם יהיו אזרחי ישראל". עוד הוסיף כי "אין שום קשר בין חילופי שטחים ואוכלוסיות לבין טרנספר - במקרה הזה אתה מזיז את הגבול וזהו, לא מגרש אף אחד מביתו או מנשל אותו מרכושו. יש חוו"ד מוסמכת של משרד החוץ לפיה עפ"י המשפט הבינ"ל אין בעיה".

עוד הוסיף כי הוא "שמח שהעיקרון שדיברתי עליו - הסדר מדיני המבוסס על חילופי שטחים ואוכלוסיות, נכנס לתכנית. כל ויתור על שטח ישראלי מחייב משאל עם, וכשמדובר בירושלים דרוש רוב מיוחד של 80 ח"כים".