חה"כ עפר שלח התראיין הבוקר (ראשון) לגל"צ, בראיון ראשון של חבר כחול לבן מאז פרסום "עסקת המאה". שלח הביע תמיכה בתוכנית השלום שהציג הנשיא האמריקאי טראמפ, אך הסתייג מהסעיף המציע חילופי שטחים ביישובי המשולש.

"החזון שהציגו טראמפ ואנשיו מדבר במפורש על מדינה פלסטינית מפורזת לצד ישראל, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. זה החזון שלי, אבל יש בעסקה סעיף אחד מגונה והוא חילופי השטחים במשולש. על זה לא צריך לדבר וכשכחול לבן תהיה בשלטון, הסעיף הזה ירד מסדר היום. חבל שהסעיף הזה שם, אבל מלבדו אנחנו נביא את העסקה לאישור הכנסת", אמר שלח.

כשנשאל על האפשרות לסיפוח מיידי של בקעת הירדן ויהודה ושומרון, תקף שלח את ראש הממשלה נתניהו: "אתה רואה בסיפור הזה את התנהלותו של נתניהו, הרי ברור עכשיו שלא זו כוונתם של האמריקאים. אנחנו מדברים על שת"פ אזורי, נתניהו מרגיש שהוא צריך להיענות לקהל זה או אחר והתמרונים בחשכה שהוא עושה לא עוזרים".

"אנחנו מדברים על תמיכה בינלאומית. אנחנו צריכים שותפים לחזון שלנו, והדרך בה נתניהו התנהל רק הזיקה לחזון. אם נגיע למצב שהצד השני מתפורר ולא קיים-החזון ייפגע. אולי נתניהו מכוון לשם אבל לא כחול לבן", הוסיף.

שלח אף נשאל על המודעה השנויה במחלוקת שפרסמה מפלגתו כנגד הנהגת הציונות הדתית, בה נראה דגל ישראל מוכתם בחרדל: "לא יודע מי עשה את זה, ראיתי את זה רק כשבנט הגיב. אני לא מבין איך זה עבר. אני לא מתעסק בענייני טוב טעם, אני פוליטיקאי. כשיש ציבור מסורתי גדול שמאס בזה שהאג'נדה שלו להיות שותף מלא בחיים הישראליים נחטפה על ידי מיעוט שעוסק בהדתה-זה ברור, ולדעתי זה יבוא לידי ביטוי בהצבעה שלהם".