חבר הכנסת יאיר לפיד תקף בכנס ראשי מטות של כחול לבן שהתקיים הערב (ראשון) את שר החינוך רפי פרץ, ואמר בשם מפלגתו כי "אנחנו רוצים שר חינוך שלא חושב שברוך גולדשטיין היה בסדר. שר חינוך שלא חושב שזה בסדר להכנס לבית תפילה ולבצע טבח. לרצוח 29 אנשים חפים מפשע. זה נראה לנו סביר לדרוש משר החינוך שהוא יהיה נגד רצח בדם קר". הרב פרץ ענה בתגובה: "לא אמרתי מעולם שהטבח במערכת המכפלה היה בסדר. אני מגנה בכל תוקף את הטבח המתועב הזה", והוסיף כי "כשאין תפיסת עולם, כשאין ערכים, כשאין ימין ושמאל, מה שנשאר זה רק להסית".

בהמשך דבריו קרץ לפיד לציונות הדתית ואמר כי "אנחנו רוצים מדינה שבה היהדות היא לא מה שמפריד בינינו, היא מה שמחבר בינינו. שהיא לא סיבה לגזענות, אלא סיבה לסובלנות כלפי מיעוטים. שאין בה כפיה. זה עלבון ליהדות שהממשלה מנסה לכפות אותה. אלוהי ישראל לא זקוק לכפיה דתית. זו ההיסטוריה שלנו, המורשת שלנו, המסורת שלנו".

עוד אמר חבר הכנסת, כי "אנחנו רוצים מדינה שבה כספי המיסים שלנו עובדים בשבילנו. בשביל החינוך של הילדים שלנו. מערכת הבריאות. השקעה בתשתיות. לא בשביל קבוצות אינטרסים. לא בשביל פוליטיקאים. לא בשביל אלה שקרובים לצלחת של העסקנים. אנחנו רוצים מדינה שבה לכולם יש אותן זכויות ולכולם יש גם אותן חובות. מי שמשרת בצבא, מי שעובד, מי שלוקח אחריות ותורם, הוא אזרח טוב יותר. לאזרח טוב יותר מגיע יותר. מגיעה לו מדינה שרואה אותו. שאכפת לה ממנו".

 לפיד אף הטיח ביקורת בראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר "אנחנו רוצים מדינה שבה ראש הממשלה והשרים שלו יהיו אנשים ישרים. אני לא מאמין שזו בכלל דרישה. אנחנו רוצים שראש הממשלה לא יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. שהוא לא ישקר כל הזמן. שלא ישתמש בשנאה ופחד ויסית נגד האופוזיציה ורשויות החוק".

יאיר לפיד. צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד. צילום: אלעד גוטמן

במפלגת ימינה התרעמו לנוכח דבריו של לפיד ואמרו: "האיש והג׳ל חזר לשקר. יאיר, יש גבול לשקרים ולהסתה נגד הציונות הדתית, תחפש מישהו אחר לרכוב עליו. הרב רפי פרץ מעולם לא אמר את הדברים בהם אתה מאשים אותו, זהו שקר דוחה. 
הרב רפי גידל דורות של לוחמים וקצינים, אנשי עשייה, התיישבות והתנדבות. לפיד בכל שנותיו באולפנים וככתב בכיר ב'מחנה' לא הגיע לעשירית מכך ונשאר לו רק להסית ולשקר. עצוב שכל מה שיש לכחול-לבן להציע הוא הסתה כנגד ציבור שלם שמשרת את המדינה. תתביישו".

יו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ נשא דברים גם הוא בכנס ובחר להתייחס להגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בחודש אפריל נתניהו הולך למשפט. שלוש פעמים בשבוע הוא יישב על כסא הנאשמים, מנותק מטלפון ומעוזרים ויהיה שקוע כל כולו במאבק על חרותו. בכל פעם הוא יישב עם עורכי הדין של ולא עם הרמטכ"ל ואלופי צה"ל. תראו לי אזרח אחד שלא מוטרד מזה".

גנץ המשיך ואמר כי "אולי בגלל זה נתניהו מטייל בעולם, בכל יום בטרמינל אחר ובבית מלון אחר, מנסה לגייס ספינים נואשים. הוא עושה זאת כי גם הוא יודע שברגע שיתחיל המשפט – הוא לא יוכל לנהל את המדינה והוא לא יוכל לייצג אותה באמת ובתמים כי אין לו כבר לגיטימציה לשום דבר אחר".

"אנחנו מסתובבים בארץ", אמר יו"ר כחול לבן. "ובאף אחת ממערכות הבחירות הקודמות לא שמענו כל כך הרבה הצהרות גלויות של בוחרי ליכוד לשעבר שאומרים: 'עד כאן'. הם מדברים בטלוויזיה, בעיתונים וברשתות החברתיות. בלי למצמץ ובלי לפחד – 'פעם', כך הם אומרים, 'הצבענו נתניהו, ועכשיו – חייבים להתקדם'". 

בני גנץ. צילום: אבשלום ששוני
בני גנץ. צילום: אבשלום ששוני

"זו כבר לא בושה לומר – אנחנו לא עם נתניהו. אנחנו עם כחול לבן. השנה האחרונה הוכיחה שהציבור הישראלי רוצה שינוי ורוצה להתקדם. הדרך היחידה להחזיר את ההרתעה מול חמאס, היא להצביע כחול-לבן. הדרך לחדש את המשא ומתן והיחסים הטובים עם מדינות האזור היא להצביע כחול לבן. הדרך להקים בתי חולים, לשחרר תקנים לרופאים ולהציל את מערכת הבריאות מהקריסה – היא להצביע כחול לבן. הדרך לבנות מחדש את מערכת החינוך שהידרדרה לשפל חסר תקדים – היא להצביע לכחול לבן. והדרך היחידה לייצר הכרעה שתאפשר לכולנו לחזור לניהול תקין של המדינה, היא לדבר עם אנשים שלא הצביעו לנו ולשכנע אותם להצביע כחול-לבן", כך גנץ.

לסיום הבטיח יו"ר כחול לבן כי הוא יעבור עם חבריו למפלגה "עיר עיר, סניף סניף, בית בית. אבוא באוטובוסים, ברכבות, במכוניות, ואם צריך גם במסוקים, כי זאת שליחות אישית שלי ושליחות לאומית של כולנו. הניצחון בידיים שלנו. וזה ככה קרוב. אנחנו חייבים להתקדם".