ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין היום (רביעי) לתכנית 'וילנסקי את ברדוגו' בגלי צה"ל, ואמר בעקבות חשיפת שמות השופטים שינהלו את המשפט בעניינו כי הוא אינו מכיר אותם אבל "מכבד את בית המשפט ובטוח שלא ישאר זכר לטענות השווא".

"יש לי ביקורות על תופעות קשות מאוד שגילינו בפרקליטות ובמשטרה" המשיך נתניהו, ויחד עם זאת ציין כי "כולנו צריכים להכיר בכך שיש לנו בתי משפט יוצאים מן הכלל". ראשמ הממשלה הוסיף בעניין המשפטי כי "אדם רשאי לטעון את טענתו, ואני יודע שבסוף לא יישאר מזה זכר, הכל ייעלם כל האמת תצא וזה מספיק".

בנוסף לעניינים המשפטיים, נשאל נתניהו על ההיערכות לבחירות ועל תקוותיו להשיג רוב בכנסת לגוש הימין, ללא ליברמן. "אנחנו מקווים לקבל יותר מ-61 מנדטים" אמר ראש הממשלה והוסיף כי "אצל בני גנץ אין 61. הוא לא יכול להרכיב ממשלה בלי תמיכה של אחמד טיבי והרשימה המשותפת".

"לא אמרתי שהם יהיו בממשלה איתם" אמר נתניהו בתגובה לדבריו של ח"כ צביקה האוזר מכחול לבן, שאמר כי לא תהיה ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, "אבל מה לעשות הם כמעט הקימו, וגנץ אמר שהוא עשה טעות כשהוא לא הקים ממשלת מיעוט איתם. ולכן, הם בתיאום מלא עם המשותפת".

בדבר עסקת המאה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שפרטיה הוצגו לפני מספר חודשים בטקס בבית הלבן בוושינגטון, אמר ראש הממשלה כי "התפקיד שלי הוא להבטיח את האינטרס הישראלי. טראמפ אומר שאם הם לא יעשו את כל הדברים האלה, הוא הולך בכל מקרה להכיר בריבונות הישראלית בבקעת הירדן. גם זה נכנס לתוכנית המאה. זו הזדמנות המאה איתי ועם הליכוד, או פספוס המאה עם גנץ".

טראמפ ונתניהו בעת ההכרזה על תוכנית השלום. צילום: רויטרס
טראמפ ונתניהו בעת ההכרזה על תוכנית השלום. צילום: רויטרס

כאשר נשאל על הפגישה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס אבו מאזן, השיב נתניהו כי זה היה "יום עצוב למדינת ישראל".

לאור המצב הביטחוני הרעוע ביישובי הדרום, נשאל ראש הממשלה לגבי החזית מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, ואמר כי "לפני כמה חודשים אמרתי לג'יהאד האיסלמי שאנחנו נפתיע אותם, מה שלא מספרים, זה שבעוטף עזה הביקוש לדירות הוא הגדול ביותר במדינה. בנוסף לדברים, אנחנו מכינים דברים אחרים, אני לא חושף תוכניות מבצעיות".

"או שהרקטות יפסקו או שיהיה מהלך צבאי שונה" הוסיף נתניהו והבהיר כי "אין פתרון קסם לבעיה, כי גם אחרי הכרעה צבאית יהיו שם שני מליון בני אדם. יש אפשרות לפעול פעולה חזקה מאוד מפתיעה ואני לא אפרט עליה".

"אלמלא הדברים שאני עשיתי, לאיראן היה נשק גרעיני" אמר נתניהו על עמידתו נגד הסכם הגרעין עם הרפובליקה האסלאמית והוסיף כי "שלחתי את המוסד והבאתי את ארכיון הגרעיון האיראני. אנחנו מוקפים במזרח התיכון באיסלאם רדיקלי ואנחנו מתמודדים. מלחמה היא המוצא האחרון אבל היא אפשרית".

ראש הממשלה הגיב גם לפרשת נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנעצרה ברוסיה בעקבות 9.5 גרם חשיש שנמצאו בתיקה, והוחזרה לישראל במטוסו הפרטי של נתניהו, ואמר כי הוא "לא מתחרט על האופן בו הבאנו את נעמה הביתה".

לגבי התמורה של ישראל לרוסיה, בעקבות שחרורה של יששכר, אמר נתניהו כי "לא היינו צריכים לוותר על דבר. יש תהליכים לגבי חצר אלכסנדר. כששואלים על המקרה של נעמה, התחיל להתגלגל ככדור שלג שהיה יכול להעיב על הישג אדיר שהבאתי שזה היחסים עם פוטין. התפתחות השיח הציבורי בעניין הזה התחיל להעיב על יחסים אסטרטגיים, למשל לאפשר לנו חופש פעולה של חיל האוויר".

"לא מתחרט על האופן בו החזרנו את נעמה יששכר". צילום: קובי גדעון, לע"מ
"לא מתחרט על האופן בו החזרנו את נעמה יששכר". צילום: קובי גדעון, לע"מ

בנוסף, התייחס נתניהו להודעת האו"ם, שמסר כי פרסם רשימה שחורה של 112 עסקים ישראליים הפועלים בשטחי יהודה ושומרון, ואמר כי "בשעה שעשו זאת, היינו יכולים להיות מחוץ למקום הזה. אנחנו ניאבק בזה בכל כוחנו אבל עצם העובדה שארה"ב הולכת יחד איתי אנחנו נביא את ההכרה בריבונות שלנו ביישובים הללו וזה יבטל הכל כי ארה"ב חשובה יותר מהאו"ם".

לגבי זהותו של שר האוצר הבא של מדינת ישראל, לאחר התפטרותו של השר הנוכחי משה כחלון, אמר נתניהו כי "כחלון ימשיך לכהן כשר אוצר עד הבחירות ואני מאוד מעריך את העבודה שלו. לא קראתי לניר ברקת מארצות הברית כדי למנות אותו לשר אוצר".