יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ הגיב הבוקר (ראשון) ברדיו צפון 104.5FM להתבטאויותיו האחרונות של שר הביטחון נפתלי בנט, ואמר: "אתמול אפילו לא מצאתי צורך להגיב על כל ההתבטאויות של שר הביטחון לאור המשך הירי. אז מה מודיעים לעם ישראל? היו בעיקר התקפות, כדי להגיב לחבר קבינט אחר". לדבריו, אם זה לא היה כל כך עצוב יכלנו להמשיך ולהתבדח פוליטית.

"זה לא משנה כמה טילים נורו - ברגע שנורה הטיל הראשון כל הילדים בעוטף עזה נכנסים לממ"ד ולא יוצאים ממנו עד הבוקר. לכן, האוירה שאנחנו חיים בה, זו אוירה אחרת לגמרי", הסביר פרץ בשיחה בתוכנית "תשע עם גדי נס", "כשאני שומע את הדברים חסרי הערך האלה בין שני חברי קבינט, אני לא רוצה לחשוב מה הולך בקבינט, איך כל אחד מושך פוליטית ואיך כל אחד יכול להחליט על תוכנית אחרת". הוא הוסיף: "אם למישהו יש תוכנית אחרת לפתרון בעזה, שיגיש אותה בשקט, בלי ניסיון לעשות יחסי ציבור".

פרץ הסביר כי הוא חושב ש"הגיע הזמן להפסיק לדבר עם החמאס. מדברים עם החמאס, מנהלים שיח דרך המצרים, כל ההצגה הזאת חייבת להיפסק". לדבריו, צריכים לחזור למסלול העיקרי מול אבו מאזן, הוא מאוד רלוונטי. "ברגע שנודיע לחמאס שכל סכום עובר דרך הרשות הפלסטינית מהר מאוד הם יבינו, ומהר מאוד יתפתח עימות בתוך העם הפלסטיני", ציין, "לכן, אני מעדיף ירי של מילים של אבו מאזן, מאשר ירי של טילים. כרגע משדרים שרק מי שיורה ומנסה בטרור, אותו אתם מעריכים ואיתו מדברים". הוא טען כי "אבו מאזן נחתום הסכם של אינטרסים, שכל אחד יהיו לו מה להפסיד בהסכם הזה. לבנות ציר מתון מול המדינות המתונות הערביות במקום מול צירה קיצוני באיראן".

בהמשך הראיון הכריז כי במפלגתו - "לא ישתו כלום. שתו זה את זה באפריל עם יושב הראש הקודם, שלא מצא דרך להגיע להסכמות עם כחול לבן ולהקים איתם יחד את הרשימה, ואז התאיידו לנו הקולות". פרץ הסביר כי "כל האזרחים מבינים שמה שחשוב זה הגודל ולא המפלגה הגדולה, וכל האמירות האלו של בני גנץ אינן במקום, מכיוון שהרשימה המשותפת היא חלק מהגוש, שיסייע לייצר גוש של 60 מנדטים שיביא להחלפת השלטון".

פרץ הדגיש כי הצביע בעד פסילתה של היבא יזבק. "אני יודע להבחין בין מה שמסוכן ומה מקדם את מדינת ישראל. הרשימה המשותפת לא יהיו חלק מהממשלה, אבל תמיכה שלהם מבחוץ תמורת קידום מצב ערביי ישראל הוא לגיטימי", הסביר, "יצחק רבין הקים את הממשלה עם תמיכה של ערבים מבחוץ. זה מה שגנץ צריך לעשות".

לדבריו, אחרי שביבי ירד מהבמה הפוליטית, אבל כרגע הוא צריך להקים ממשלה. "הקמפיין שלנו מדבר על המדיניות של נתניהו ולא על האיש. לכן, רק העבודה-גשר-מרצ גדולה תשנה את המדיניות", אמר, "השגנו שני אנשים: אורלי לוי אבקסיס שרת הבריאות הבאה, וניצן הורוביץ, שר החינוך התרבות והספורט הבא. כולם פתאום נזכרו שיש בעיות חברתיות. בבחירות הקודמות, אנחנו היינו היחידים".

הוא התייחס לחילוקי הדעות בינו לבין אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו: "חילוקי הדעות בינינו לא משתנים באשר להתייחסות לחברה, החרדים והערבים, אני לא פוסל אף אחד. אבל לי חשוב שאזרחי ישראל יבינו שהפעם לא המפלגה הגדולה תכריע, אלא הגוש, ולכן כל מי שנותן את קולו, נותן אותו גם להחלפת נתניהו וגם להחלפת המדיניות הקיימת".

"אני חושב שהעבודה בראשותי מתחילה בהחלט לתפוס את מקומה ואין לי ספק שהתומכים ממצביעי העבודה לשעבר יחזרו הביתה", הסביר בהמשך השיחה, "בקמפיין הקודם בספטמבר המציאו המצאה שקרית שיש לי דיל עם נתניהו, וזה בלם חלק גדול ממצביעי העבודה לחזור הביתה. אני קיבלתי מפלגה מרוסקת כמו רכב אחרי טוטאלוס. ואני משקם אותה". הוא סיכם: "אני מקווה שתהיה הפתעה בבחירות ונהפוך למפלגה גדולה. שתשפיע על קווי היסוד של הממשלה אנחנו לא נסכים שתקום ממשלה ללא לב חברתי ומצפן מדיני יחד עם אורלי שהיא לב חברתי והורוביץ שהוא מצפון מדיני, ואת זה צריך לזקוף לזכותנו כי השיח בציבור הישראלי חייב להשתנות".