נפתלי בנט, שר הביטחון וחבר הקבינט העניק הערב (ראשון) ראיון לגלי צה"ל, במהלכו סיפק כמה התבטאויות מעניינות הנוגעות לנושאים הרלוונטיים שעל סדר היום הפוליטי, המדיני והבטחוני - החל מתרחיש מלחמה אפשרי באחת מהגזרות, תגובת הפלסטינים לתכנית המאה ועד גינוני הנאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראשית התייחס שר הביטחון לתחום אחריות משרדו, כשנשאל על המשך ההתכתשות מול ארגוני הטרור הפלסטיניים ברצועת עזה, ומהי תכניתו האסטרטגית לגזרה הדרומית. "תחבולה מגישים קר. אני לא מתכוון להיגרר ולשלוח חיילים פנימה. לא רוצים להגיע עוד פעם ל-51 ימי צוק איתן", הצהיר השר, בנוגע לעיתוי הסבב הבא מול הרצועה.

מאז פורסמו עיקרי מסמך תכנית השלום של טראמפ, החלו לזרום דיווחים רבים אודות כוונתה של הרשות הפלסטינית להפסיק את שיתוף הפעולה הבטחוני עם ישראל, במידה וזו תפנה להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון. על כך הגיב בנט: "כמו אחד שמאיים עליך על ידי כיוון אקדח לרקה שלו. הם לא עושים לאף אחד טובה". בהתייחסו למתרחש בגבולה הצפוני של ישראל, לרבות ניסיונות ההתחמשות של חיזבאללה ומעורבות איראן בסוריה ולבנון, הוסיף: "אני רוצה בכל מאודי להימנע ממלחמת לבנון השלישית, אבל יכול להיות שלא תהיה ברירה".

בנוגע לפלונטר הפוליטי בישראל, מערכת הבחירות העומדת בפתח והאפשרות שמפלגתו תצטרף לקואליציה בראשותו של בני גנץ, אמר שר הביטחון: "חד משמעית לא אשב בממשלה תחת בני גנץ". כמו כן, הוא התייחס לאפשרות בה גוש הימין לא ישיג 61 מנדטים, ויזדקק לפתרונות יצירתיים למניעת מערכת בחירות רביעית: "אשמח אחרי הבחירות לשלוף מכחול לבן כמה ח"כים להקמת קואליציה".

בנט הפתיע באמירה לא שגרתית, החושפת את הלך הרוח, המתחים התוך מפלגתיים בתנועת הליכוד, וההכנות ליום שאחרי עידן נתניהו: "בליכוד יש נסיונות לעשות פוטשים, אבל מי שנבחר זה נתניהו. לא נהיה חלק מזה, אם מישהו יפנה אלינו נזרוק אותו מהמדרגות".

על מפלגת הימין "עוצמה לישראל" בראשות עו"ד איתמר בן גביר, שבמידה ולא תעבור את אחוז החסימה תביא לבזבוז קולות אפשרי בקרב מצביעי גוש הימין, אמר: "אם בן גביר אוהב את הארץ כפי שהוא טוען, עליו לפרוש מהמירוץ לבחירות הקרובות".