"אנחנו בקרב צמוד, זה לא חדש. הייתה אפילו הובלה של הליכוד, אנחנו מנצלים את ההזדמנות. אנחנו מציבים אלטרנטיבה שלטונית. אין ברירה, אפשר להחליף, מי שרוצה שינוי יש אפשרות לעשות את זה" אמר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בראיון שהעניק לעודד בן עמי בחדשות 12. עוד הוסיף:  "אנחנו קוראים לאנשים להצביע ולשנות. 160 אלף איש לא הצביעו בתל אביב. מי שלא רוצה בחירות רביעיות שישים כחול לבן בקלפיות".

על ההדלפות של גנץ ושיחותיו המוקלטות של אשכנזי, הוסיף: "זה גועל נפש, הם משקרים. נתניהו אמר שאני אכחיש את ההקלטות. זה ניסיון לסכסך ביני לבין הדרוזים. את הקשר שלי איתם התחלתי לפני 40 שנה. אני מכיר את העדה. מה שמפריע לעדה זה לא מה שנתניהו אומר. בהפגנה לפני שנה אמרו לי שאיך זה שלחמנו ביחד וזה היחס שאנחנו מקבלים היום".

על חזרתה לכותרות של פרשת מסמך הרפז: "אחרי מאה אלף הקלטות שהאזינו להם, הראיות שנחקרו לא התגבשו לכדי אשמה. בשלוש ערכאות העתירה נדחתה. זכות הציבור לדעת, אבל גם לרמטכ"ל יש את מרחב הפרטיות, מותר לו להגיד דברים שלא הכל יצא החוצה. מה שהיה צריך לצאת, יצא. כל השאר, אני זכאי ליהנות מפרטיות. אם בית המשפט היה חושב אחרת, הייתי מסכים".

בהגיבו לטענות המופנות כלפיו מצידו של ראש הממשלה נתניהו, הוסיף אשכנזי: "נתניהו הציע לי להיות בליכוד, עוד לפני שהייתי בפוליטיקה. נתניהו האמיתי הציע לי להיות שר הביטחון, שהציבור ישפוט מה נתניהו אומר בחוץ ומה הוא אומר בחדרי חדרים. יש נתניהו א' ונתניהו ב'. לצערי הוא בלחץ, ומשקר. אני כאן כדי להפריך את זה". 

עוד אמר: "אני הקשבתי לדברים של בני (גנץ) מילה במילה. 20% מהאוכלוסייה הם ערבים, אנחנו לא נתעלם מהבעיות שלהם. אנחנו לא נשב בשולחן הממשלה עם המשותפת, ולא נזקקים לתמיכתה. צר לי, לא נוכל לשבת עם הנהגה פוליטית שלא מגנה טרור, ולא תתמוך בפעולה צבאית בעזה. עד שזה לא ישתנה זה לא יקרה".

מיד לאחר הראיון שהעניק אשכנזי הגיע לאולפן השר וחבר הקבינט יואב גלנט, והתייחס תחילה לסבירות שגוש הימין יגיע הפעם ליעד 61 המנדטים: "אני לא מודאג, כי אני עובד. הבחירות הראשונות באפריל 2019 שגם בלי בנט ופייגלין, היינו ב-60 מנדטים. אם הליכודניקים יצאו להצביע נהיה ב-61 ואפילו יותר. לא אנחנו הבאנו את התהליך הזה, רצינו לסיים את זה בסיבוב הראשון. הפסילה האישית של נתניהו היא זו שמביאה לכל הכאוס הזה, זו הבעיה - הפסילה האישית". 

בנושא החלפת המהלומות בין ראש הממשלה נתניהו לרמטכ"ל לשעבר מכחול לבן, גבי אשכנזי, אמר גלנט: "יש בין האנשים שלחמתי איתם דעות שונות, אני מציע להם לשאול את בני גנץ מה הוא יודע על גבי אשכנזי בהקשרים של טוהר המידות. אמינות, רעות, דוגמה אישית, אחוות לחימה. אשכנזי הדיח את עימאד פארס וצ'יקו על זה שנכנסו לחדר שלו. אשכנזי עקב אחרי אלופים בצבא, שיקר בחקירות. זה דבר לא הגיוני שגנץ יושב איתו במפלגה. הוא יודע את כל זה, הוא קיבל אלפי עמודי חומרי חקירה עליו". 

עוד הוסיף ואמר: "אני לא טעון, אני מגיע מנקודת מצב עניינית. אם מישהו רוצה את המשך ההתנהלות העבריינית של אשכנזי בצה"ל, שיבחר בכחול לבן. הוא שחק את כל הנורמות. זה יחלחל לנורמות בחברה הישראלית".