יו"ר כחול לבן,  בני גנץ, החליט הבוקר (שישי) להדיח את יועצו ישראל בכר, בעקבות ההקלטות שפורסמו ב"חדשות 12", בהן נשמע בכר מדבר בגנותו של גנץ.

על פי חשיפת אתר "כיכר השבת", במהלך תקרית הקלטת היועץ, הרב שהקליט השיחה הוא גיא חבורה, העומד בראשות ארגון 'אורות של תקווה' הפועל למען ילדים חולי סרטן. אתמול ניסה הרב לשכנע את בכר כי יפרסם מצדו את הדברים הקשים שאמר בגנותו של גנץ, כאשר מטרתו הייתה, לכאורה, לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בכר סירב להצעתו. לא ניתן היה להשיג את תגובת הרב חבורה לטענות שהועלו נגדו. 

בגל"צ דווח כי יום לפני פגישתו עם בכר, נפגש הרב חבורה עם נתניהו. הליכוד הגיב לדיווח: "מדובר בביקור פומבי שהיה מתועד מתחילתו ועד סופו בהשתתפות מאות תלמידים ועשרות רבנים, כחלק ממאמציו של ראש הממשלה נתניהו להוריד את אחוז ההצבעה של בן גביר". יאיר לפיד הגיב בציוץ בטוויטר: "למדינת ישראל מגיע יותר ממאפיה שתנהל אותה. נמאס מהגועל. ביבי, עד כאן".

בתגובה לפרסום, צייץ גנץ בחשבון הטוויטר שלו גינוי חריף בו כינה את התנהלות הגורמים בפרשה "מאפיה". עוד הוסיף כי "נחשפתי להקלטות שפורסמו בטלוויזיה, שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם להשאיר את נתניהו בשלטון לשנים ארוכות".  

בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב כי "מהבירור הראשוני עולה, כי בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב. יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו  של בכר בקמפיין. גנץ הנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים".

עוד נמסר כי גנץ שוחח גם עם ח"כ ינקלביץ' אודות הדברים שיוחסו לה. ח״כ ינקלביץ' הדגישה, לפי הודעת כחול לבן, כי מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה. בעקבות זאת פירסמה חה״כ ינקלביץ' הבהרה חד משמעית מצידה בנושא.

בכר פרסם את ההצהרה הבאה: "כמי שמלווה מעל שנה את רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל. מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.

"מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של רא"ל (במיל') גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד".

הליכוד פרסם תגובה להחלטה: "גנץ פיטר את יועצו הקרוב ישראל בכר מפני שאמר את האמת: 'אסור שגנץ יהיה ראש ממשלה, הוא אפס מאופס, אין לו אומץ לתקוף באיראן' - גנץ סכנה לביטחון ישראל. לא די בכך שגנץ ראש ממשלה מסוכן לישראל, אסור להמר על ביטחוננו ולתת לגנץ להקים ממשלה מסוכנת עם אחמד טיבי איתו כבר ניסה להקים ממשלה בבחירות האחרונות".

כזכור, בכר, אחד השמות המוכרים והמוערכים ביותר בשוק יועצי התקשורת, אשר שימש בעבר כיועצם של בנימין נתניהו ונפתלי בנט ומי שנחשב לאחד מאדריכלי הקמת מפלגת כחול לבן ולשיווקו של גנץ כמועמד לראשות הממשלה - צוטט בהקלטות נדירות שנחשפו במהדורת "חדשות 12".

בקטעי השמע שפורסמו, ציטט בכר את עומר ינקלביץ', חברת הכנסת מרשימתו של גנץ ומי שנחשבת למקורבת במיוחד ליו"ר המפלגה: "היא אומרת שהוא טיפש, אפס מאופס שאסור שיהיה ראש ממשלה". עוד מדבריו של בכר: "זו סכנה גדולה מאוד, הם (צמרת כחול לבן) יגרמו לחוסר החלטה נכונה, יעצרו תקיפה באיראן אם מדינות העולם יחליטו על כך. אין לבני גנץ אומץ לתקוף באיראן, הוא סכנה לעם ישראל". מיד לאחר הפרסום הגיב נתניהו בציוץ בטוויטר: "אין לו אמץ לתקוף באיראן".

גנץ התייחס לפרשה הבוקר בראיון מיוחד לניסים משעל ב-103FM.