יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (שישי) לסערת ההקלטות שפורסמו אמש בחדשות 12. "ישראל סוקר מצוין ללא ספק, אבל אני לא אקשיב ליועץ שנפל בלשונו בסיטואציה מניפולטיבית אלא לגורמי הביטחון ומה שהם אומרים על נתניהו", אמר בשיחה עם ניסים משעל, "יש פה יועץ שכשל בלשונו ואני ממשיך קדימה. תשמע את ההקלטה בעצמך, האוזן שלך תהיה מחשידה לא פחות משלי לאור נסיונך רב השנים. אני מבין את העניין הציבורי אבל חשוב להתרכז במה שחשוב".

גנץ הוסיף בשיחה עם 103FM כי "בכר לא רץ לבחירות, אני רץ, תראה את ההודעה שלו לאחר הפרסום ומה הוא אומר עליי, הוא אמר את זה מרצונו". הוא אמר: "אני אבחן מה אני מבין מהפרשה הזו ואתמודד מולה משפטית, כרגע אני עסוק בלנצח בבחירות". לדבריו, דחפו לו את הדברים לתוך הפה, חוץ מאיפה איראן על המפה הוא לא מבין כלום בעניינים האלה. "שאף אחד לא יספר לי מה החלטתי בטחונית, הובלתי עשרות מבצעים", הסביר יו"ר כחול לבן, "אף אחד לא משווה בין פליטת פה של יועץ, חצוף ככל שיהיה, לניסיון שלי. אין שום דבר מול איראן, זה סיפור ישן ולא רלוונטי שממוחזר כל פעם, ודי בהצלחה אני חייב להגיד".

הוא טען: "אין שום פרשיה מביכה, הכל קשקוש, אני מספיק אחראי כדי לא להיכנס למקומות האלה אני לא רצתי לספר על כל מיני דברים כמו נתניהו. מגיעה למדינת ישראל מנהיגות אחרת, ישרה, שלא מתעסקת בשקרים". גנץ הוסיף כי "נתניהו נמנע מעימותים במשך עשר שנים, קראתי לו לעימותים בשתי המערכות הקודמות. הפעם השתנה הסטטוס של נתניהו לנאשם ולמועמד לא לגיטימי, הוא הולך לשבת על ספסל הנאשמים ב-17 בחודש".

יו"ר כחול לבן ציין כי "נתניהו הוא ראש ממשלת מעבר, לא ראש ממשלה מכהן. המדינה תקועה, הוא ישמח מאוד שתהיה מערכת בחירות רביעית וחמישית". הוא התייחס לסוגיית הגמגום שלו בראיונות ואמר כי "זה הכל קשקוש מקושקש, זה מקום נמוך ורדוד. אני לא מתכוון ללכת למקום הזה. אני יכול לטעות בלשוני פה ושם, אני לא קריין טלוויזיה או איש חדשות". הוא הסביר: "נניח שהייתי מגמגם, אז מה קרה? אין במדינה שלנו אנשים מגמגמים? אני מכיר אנשים שמתקשים בדיבור אבל הם מנהיגים מעולים. זה יכול לקרות לכל אחד. אנשים עם טיפה מוגבלות מפסיקים להיות אנשים שווים? ככה מתנהג ראש ממשלה?".

גנץ הגיב לסוגיית החקירה בעניין "המימד החמישי" ואמר: "היא נפתחה בגלל שאני לא חשוד בדבר. אני לא חשוד אז חקירה נפתחת, ונתניהו עשוי להיות חשוד בפרשת המניות אז חקירה נדחית". לדבריו, הדברים נמסרו למשטרה בצורה שקופה. "המבקר מצא שאין חשד לפלילים, הביקורת שלו הייתה על מערכות האכיפה", אמר בשיחה עם ניסים משעל, "בינו ובין דוגמה אישית יש אפס קשר ואני מקווה מאוד שלא הולכים לסבב רביעי, השוויון מטריד והמצב מאתגר אבל לבוחר יש אחריות אדירה". לדבריו, אם לא נהיה הגדולים, נתניהו יישאר והסברתי לאן מדינת ישראל תלך. "אני אעשה את כל מה שאפשר בתוך הקווים שקבענו. בלי ביבי יש אחדות תוך עשר דקות", טען, "אם נהיה הגדולים אנחנו נוביל, והליכוד יחשוב מה הוא עושה. ביבי יכול להיות חבר כנסת אבל לא שר וראש ממשלה".

עוד אמר כי מאז הצעת מתווה הנשיא - נתניהו מלכלך עליו בכל מקום. "אין לי שום הרהורי חרטה, המטרה בשמה נכנסתי לפוליטיקה היא ראויה. אני לומד על בשרי הרבה דברים, זה בסדר גמור, אבל נראה לי שאני ממשיך קדימה בצורה טובה", הוסיף, "מי הצליח להגיע להישג פוליטי כזה? לא היה כדבר הזה בעשור האחרון".