שלושה ימים לבחירות, ובמפלגת ימינה חוששים מ"שתיית הקולות" המסורתית מצד הליכוד. ח"כ איילת שקד שוחחה הבוקר (שישי) בנושא עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM.

נגמרו או פחתו שאיבות הקולות של נתניהו מכם?
"אני חושבת שהם מנסים אבל לא מצליחים כי הציבור כבר בוגר של כמה מערכות בחירות. מבינים היטב שגודל המפלגה לא חשוב בכלל, מה גם שהליכוד היום יותר גדולה מכחול לבן ושגודל הגוש הוא מה שקובע. אני רוצה שתהיה שאיבה הפוכה, שאנשים מהליכוד יעברו אלינו כי הם מבינים שאם הם מצביעים ימינה זה כמו 2 פתקים בפתק אחד, כי אנחנו הולכים עם נתניהו והליכוד, אבל גם מקבלים ימין אידאולוגי, אמיתי, שמשנה ועושה".

אתם מזכירים לי את תסמונת האישה המוכה, חוטפים מכות מנתניהו וממשיכים לחיות איתו.
"נכון, כי אנחנו עושים מה שנכון למדינת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל, ולמרות שנתניהו תוקף אותנו, אנחנו לא מתכוונים להיכנס לזה בכלל. אנחנו מסתכלים על מה שנכון למפלגה שלנו ולגוש הימין, וההתכתשויות האלה בתוך הגוש הן לא טובות ולא נכונות, אז אם אנחנו צריכים להיות המבוגר האחראי, אנחנו נהיה".

כלומר, אתם מוכנים לחטוף ממנו מכות, ובלבד לשמור על הימין?
"כן".

גורל לא פשוט.
"נכון, יש לנו משימה לא פשוטה, ואני חושבת שהציבור, דרך אגב, מבין את זה, מעריך את זה, לא כל כך מתרשם מההתקפות האלה, וגם יודע שמי שרוצה באמת ממשלת ימין, זו רק ימינה. אחרי הסכם חברון, חבר כנסת מהימין שאל את נתניהו, 'למה נתת את חברון', אז הוא אמר לו 'כי לא לחצתם עליי מספיק'".

כלומר נתניהו לחיץ?
"כלומר, אנחנו שינינו מציאות גם בעזרת לחץ. אם אנחנו לא נהיה כדי ללחוץ להחיל ריבונות, אז אני אומרת לך שלא תוחל ריבונות".

אם ככה, את משכנעת אותי שבנימין נתניהו הוא אדם לחיץ. אתם לוחצים והוא הולך בדרככם?
"לא, אני אסביר לך. הליכוד מאוד תלוי בשותפות הקואליציוניות שלו. כשנתניהו ישב עם אהוד ברק, אז הוא נאם את נאום בר אילן, שחרר אלף מחבלים בעסקת שליט, והקפיא את ההתיישבות ביהודה ושומרון. כשנתניהו יושב איתנו, אז נכנס השיח של החלת ריבונות, התחלנו לעשות שינויים במערכת המשפט. אין מה לעשות, האופי של הקואליציה תלוי בשותפות, ואם הן חלשות... הליכוד גם עשה את ההתנתקות, צריך לזכור את זה. לכן מי שהוא איש ימין אידאולוג, הבית שלו הוא ימינה".

טוב, אבל אתם בונים על זה שבלחץ אפשר להשיג אצלו דברים.
"זה כוח פוליטי, ככה זה עובד, ככה עובדת הפוליטיקה, וככל שיהיה לנו כוח פוליטי גדול יותר, ככה נוכל להשיג יותר דברים".

איך תחיי בשלום עם ראש ממשלה שבעוד שבועיים יחל משפטו בעבירות חמורות מאוד?
"ראשית, סיקור אוהד זו עבירה שהיא תקדימית, בואו נזכור את זה. דבר נוסף, אם נתניהו נבחר על ידי הליכוד בפריימריז ברוב גדול, והוא נבחר, ואם הוא ייבחר על ידי הציבור והוא יוכל להרכיב קואליציה, והחוק מאפשר לו את זה. אם אני שמה על כף המאזניים את שתי הברירות, הם או נתניהו במצבו או בני גנץ, אז אני מעדיפה את נתניהו".

ולהדחיק את העניין המוסרי? לא קיים?
"אני לא מדחיקה, הציבור חשוף היטב לכל הפרטים. אנחנו במערכת בחירות שלישית, הכול פורסם, כתב האישום פורסם, הכול ידוע".

ואת חיה עם זה בשלום?
"אני אומרת שוב, כשאני מסתכלת על המדינה שלי, ואני אומרת 'מי אני מעדיפה שיהיה ראש ממשלה, אם אלה האופציות, נתניהו או בני גנץ, אז אני מעדיפה את נתניהו'".

כלומר את מעדיפה ראש ממשלה עם כתבי אישום על פני בני גנץ?
"אני מסתכלת על המכלול כולו, כן".

אילו לא הייתם פוסלים את בן גביר, היו לכם 61 מנדטים כי הוא גונב לכם קרוב ל-80 אלף קולות.
"לא, ממש לא. הוא ממש לא עומד על המספר הזה היום, ויכול להיות שאם היינו כן לוקחים אותו, אז היו עוברים מנדטים מאצלנו לכחול לבן. אז אי אפשר לדעת מה היה הדבר הנכון. היום התקשורת מרוממת אותו על מנת שישרוף כמה שיותר קולות לימין. הוא מקבל במה בכל מקום, אני לא מתכוונת לשתף עם זה פעולה. יש 4 מפלגות לימין, אני מקווה שציבור מצביעי הימין, יבחר כל אחד את המפלגה שמתאימה לו".

אותו ימין רך, ימין ליברלי, מעדיף את ליברמן.
"לא נכון. 5 דקות לפני השיחה איתך, קיבלתי 3 הודעות מחברים, שחברים שלהם הצביעו ליברמן והם מצביעים ימינה. אנחנו לדוגמה, מפלגה עם הכי הרבה נשים, הכי פמיניסטית, נשים מדהימות. אנחנו מפלגה שמטפלת בציבור החקלאי, אנחנו פונים להרבה קהל חילוני, ציוני מאוד, ימני, והם בהחלט באים אלינו".