במפלגת כחול לבן מנסים לעכל את התוצאות המתעדכנות: יושב ראש הרשימה בני גנץ, נשא נאום במטה המפלגה לאור המספרים המתפרסמים מהמדגמים הלילה :"נראה כי בכמות המצביעים המשכנו לצמוח ואני גאה בכל אחד מהמצביעים והתמוכים שלנו. עומדים הערב בסיומה של מערכת בחירות מהקשות שהיון במדינת ישראל. מבקש קודם כל להודות לכולכם מעומק הלב על השותפות ועל המאמץ האדיר שהשקעתם - גאה בכם".

גנץ הוסיף: "מבין ושותף לתחושת האכזבה והכאב כי זו לא התחושה שציפינו ורצינו שתהיה, ולא התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך. מבקש להסתכל על חצי הכוס המלאה - עברנו דרך ארוכה, נאספנו מכל הארץ, יצרנו דבר מדהים שנקרא כחול לבן ולא נוותר על הדרך שלנו".

רביעיית כחול לבן בנאום גנץ (צילום: קובי ריכטר/TPS)
רביעיית כחול לבן בנאום גנץ (צילום: קובי ריכטר/TPS)

באשר לקמפיין הבחירות האחרון של מפלגתו ונגדה, אמר גנץ כי "זה הקמפיין הנמוך בתולדות מדינת ישראל. הפיצו עליי שקרים והשמצות רבות. חשבו שאהסס, חשבו שאמצמץ - וזה לא קרה. הציבור שהצביע לנו מדהים, הגיע מכל הארץ. מדינת ישראל זקוקה למנהיגות מאחדת ואת זה נמשיך להוביל. צריך להרים את הראש ולהמתין לתוצאות האמת. ככל שהדברים מתבהרים התוצאות הולכות ונהיות זהות למועד אפריל 2019. גם אז כמעט הלכנו לאופוזיציה ונשארנו חזקים ומאוחדים, וכך יהיה גם הפעם כי דרכנו היא טובה".

בנוגע לנושא המשפטי בהקשר "המימד החמישי" ובהתייחסו למשפט הצפוי של נתניהו, הוסיף גנץ: "מבקש להבהיר שבלי קשר לתוצאות הבחירות או כל טיעון פוליטי אחר. תהליכים פליליים מתבררים אך ורק בבית המשפט. לא נשכח כי בעוד שבועיים מהיום בנימין נתניהו ישב על ספסל בית המשפט הישראלי בגין שלוש עבירות חמורות. הדרך שלנו רק התחילה. במשך השנה האחרונה הגענו להישגים מדהימים פעם אחר פעם".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צייץ: "תודה לאלפי הפעילים וללמעלה ממיליון המצביעים שבחרו כחול לבן. אמשיך להיאבק על הדרך למענכם".

מספר 3 ברשימת כחול לבן, חבר הכנסת בוגי יעלון, בחר להתייחס לקמפיין הליכוד נגד ראש מפלגתו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "גם אחרי קמפיין נבזי, שקרי ושפל, נכון לעכשיו, אין לנאשם נתניהו יכולת להקים קואליציה. ׳כחול לבן׳ קמה כדי להחזיר את המדינה לשפיות, לערכים שגדלנו וחינכנו לאורם. לכן, אנחנו מגובשים ונחושים להמשיך בדרך, עד להשגת המטרה, גם אם הדרך ארוכה היא".


ח"כ מאיר כהן אמר לחדשות 12: "אני מאמין שלא יהיו עריקים. כחול לבן לא תשב עם נתניהו. הוא עומד למשפט ב-17 לחודש ואני לא חושב שצריך לקפל את הדגלים. אין להתווכח עם המציאות. לא נגיד מילה על העם שבחר בו, זה העם שלי. זה שלא הלכנו לממשלת אחדות זה לא שלא כיבדנו את רצון העם. אכן ביישובי הדרום ובצפון יש סחף לטובתו של נתניהו, אנחנו צריכים לשבת אחרי הבחירות ולבדוק מה היה בסדר ומה לא".

ח"כ עפר שלח אמר לחדשות 13: "נחזור על המנטרה: מחכים לתוצאות האמת. צריך להציע אלטרנטיבה לנתניהו גם בדרך ובמהות, ולא רק בניקיון כפיים. הציבור הסתכל על כתבי אישום ונתן לו רוב. ממחר להציע אלטרנטיבה של מהות, זה מתחיל בלא להיכנס לממשלת אחדות וממשיך בלהציג אלטרנטיבה כדי להראות לציבור שיש דרך אחרת, כי אחרת הוא ימשיך לבחור במקור למרות השחיתות.

"הפצע כואב עכשיו, זה לא סוד, היו לי חילוקי דעות והייתי חייל טוב היו ויכוחים זה חוכמה להיגיד שהיינו צריכים לעשות ככה או ככה. אני אומר  שצריך לעושת כל מאמץ שנתניהו לא יקים ממשלה, אסור להצטרף לאחדות וחייבין ממחר לחשוב על תוכן ומהות. המשותפת תהיה חלק מבלוק חוסם, היא תמיד חלק מבלוק חוסם, בטח של בנימין נתניהו"

ח"כ יועז הנדל צייץ בטוויטר: "נכבד את התוצאות בכל מקרה. המשימה החשובה ביותר עכשיו היא לרפא את החברה הישראלית משנאת חינם".

אנדריי קוז'ינרוב שבמקום ה-32 ברשימת כחול לבן אמר: "אני מקווה שהכל ישתנה, הכל פתוח, אבל עכשיו אני מאוכזב. עבדנו קשה מאוד ונמשיך לעבוד, ובכל מקרה אשרת את האנשים ששלחו אותי לכנסת. אני נציג של המגזר הרוסי ואעבוד למענם ולמען כולם גם מהקואליציה וגם מהאופזיציה".

חלק מהפעילים שציפו לנס בעקבות השמועות, הגיבו באכזבה גלויה התקשו לעכל את המדגמים שעל מסכי הענק באולם. "לא ציפינו לזה" אמרה פעילה . "בשטח האווירה היתה טובה ותחושת התמיכה הורגשה. התוצאות כואבות אבל אני מקווה שלשם שינוי הפעם המדגמים טעו לרעתנו".