תגובות ראשונות למדגמים במחנה השמאל: יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ נשא נאום בתגובה לפרסום תוצאות מדגמי הטלוויזיה במטה המפלגה, כשהוא מלווה בשותפיו אורלי לוי-אבקסיס וניצן הורוביץ, וניסה ליטוע תקווה למרות המפלה במידת כוח הגוש: "יש רגעים שבהם אתה בוחן כל תהליך ואת משמעות ההחלטות שקיבלת. כשהתחלנו את המסע המשותף ידענו שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו. הכמיהה של בוחרינו ותומכינו, שנקים את האיחוד, הייתה גדולה ומרגשת".

בנוגע לקמפיין כחול לבן מהימים האחרונים, שהתמקד בבוחרי גוש המרכז שמאל: "החלטנו ללכת למהלך הזה מתוך אחריות להבטיח גוש גדול, שייצור סיכוי לממשלה עם דרך חדשה. עשינו הכל כשעתידה של מדינת ישראל לנגד עינינו. חתמנו על הסכם עודפים עם כחול לבן, נתנו גיבוי גדול לגנץ כמועמדנו. דווקא ברגעים הקריטיים החל קמפיין של כחול לבן שפגע במחנה כולו. אך אין לי כוונה להגיד "אכלו לנו שתו לנו", אלא לכהן כמבוגר האחראי של מחנה השלום והצדק החברתי".

פרץ סיכם את דבריו: "עברנו מסע מרתק, בו בנינו דרך שמזמן לא הייתה במדינת ישראל. מסע שהצגנו בו תוכניות עבודה מפורטות שנוגעות לחיי האזרחים בישראל. הבאנו אהבת חינם ולא שנאה שהייתה מנת חלקן של המפלגות האחרות. זו הייתה דרכנו וכך תישאר. נמתין לתוצאות האמת, ולאחר מכן נמשיך ונפעל לחיזוק המחנה".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יושבת ראש סיעת גשר צייצה בטוויטר: "ראיתי אתכם היום - הולכים עד הסוף עם האמת שלכם. הוכחתם שאכפת לכם, שאתם מוכנים לפעול לטובת הנושאים שחשובים לכם. לנו. כחברה חזקה שכמהה לשינוי אמיתי. תודה שבחרתם בנו. תודה שאתם בוטחים בי שאייצג אתכם נאמנה. כולי תקווה שנקום מחר לעידן חדש של עשייה, בזכותכם". בהמשך הורידה לוי את הפוסט, מחשש שיתפרש כרמז לעריקה אפשרית.

ראיתי אתכם היום - הולכים עד הסוף עם האמת שלכם.
הוכחתם שאכפת לכם, שאתם מוכנים לפעול לטובת הנושאים שחשובים לכם. לנו. 
כחברה חזקה שכמהה לשינוי אמיתי.
תודה שבחרתם בנו.
תודה שאתם בוטחים בי שאייצג אתכם נאמנה.
כולי תקווה שנקום מחר לעידן חדש של עשייה, בזכותכם.

— אורלי לוי-אבקסיס (@Orly_levy) March 2, 2020

מספר 4 ברשימה, חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת מרצ, צייצה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה לתוצאות המדגמים כי "זהו ערב לא פשוט לשמאל הישראלי, אבל גם בימים כאלה אסור לנו להתייאש לרגע. מחר יום חדש, בו עלינו להשקיע את המאמצים בבניית שמאל אידיאולוגי, לוחמני וגדול". 

יאיר גולן, מספר 7 בעבודה-גשר-מרצ שעל פי מדגמי הטלוויזיה מקומו בכנסת הבאה אינו מובטח, אמר לחדשות 12: "לא עוסקים בי אישית, לא אני חשוב. מה שחשוב זה הדרך. מה שעומד בפנינו זה כינונו של מחנה שמאל, מחנה שמאמין בהיפרדות מהפלסטינים. לא מסכים שהאיחוד הוא כישלון, אתה לא יודע מה היה קורה אם לא היה קורה. יכול להיות בהחלט שזה ששמרנו איזשהו כוח למחנה השמאל זה הישג חשוב".

לתוצאות האמת