בגוש השמאל-מרכז התקשו לעכל את נתוני מדגמי ערוץ החדשות המרכזיים, ממשיכים לקוות לשינוי בתמונת התוצאות הסופית. ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר) התייחס הבוקר (שלישי) בגל"צ לתחושות במחנה שלו, והודה כי הוא "חושש מעריקה מתוך המחנה". 

"אני חושב שבבסיס האלקטורט של העבודה עומד על ארבעה מנדטים ושל מרצ על שלושה מנדטים, יחד קיבלת שבעה, ואני מאמין שנגיע לזה", אמר גולן בפתח דבריו. "העם אמר את דברו, זו מכה קשה, ואם נדע להתאושש ממנה נגיד שזו הייתה הזדמנות. אם לא נדע להתאושש, נגיד שזו הייתה תבוסה". 

"מה שצריך לעשות", לדבריו, "זה לעבור לאיחוד טכני, שנעשה בחלקו כמן כורח. לעבוד לאיחוד מהותי, להקים ממשלת שמאל חזקה ולוחמת, ואני מקווה מאוד להיות חלק משמעותי בתהליך הזה". 

אין לך מחשבות על פרישה?
"לא, אמרתי מהתחלה שאני מגיע למרתון ולמסע ארוך. אני מאוד מאמין בדרך שלנו, אני חושב שאנחנו צריכים למצוא את הדרך חזרה ללבו של הבוחר ולהוביל את ישראל לעתיד בטוח יותר וראוי יותר לאזרחיה. אני חושב שיש לנו את התפיסה המדויקת איך לעשות את זה". 

אתה חושש מעריקה מתוך המחנה שלכם?
"חושש בוודאי, כי אני חושב שממשלת ימין היא ממשלה בעייתית לעם ישראל, אבל אני בתחושה שזה לא יקרה. אני לא חושב שזו באמת אופציה אמיתית".