אראל סג"ל וענת דוידוב שוחחו היום (שלישי) בתכניתם ב-103FM על נתוני ההצבעה, המעידים על יתרון משמעותי לגוש הימין בבחירות האחרונות. לדברי סג"ל, "אין ישראל אחת, מה שקרה זה המשך של 1977".

"אני לא מתבייש להגיד את זה, בציבור היהודי-ציוני הליכוד ובנימין נתניהו מקבלים רוב מוחלט", אמר סג"ל בפתח דבריו. "אין בכלל שאלה מה הסנטימנט של רוב המצביעים היהודים. אני חושב שזה קשור להרבה תחומים, גם באמונה בדרכו של ראש הממשלה וגם בסופו של דבר הבעת חוסר אמון מוחלט ברבים במערכת אכיפת החוק. זו דעתי".

"הוא עבד קשה, כמו מטורף, מדלת לדלת, מעיר לעיר, מכפר לכפר, מי שרוצה יותר מנצח בסוף", השיבה לו דוידוב. "יש לו רעב מטורף, לעומת גנץ שיושב בבתי קפה".

"אני רק אומר עוד דבר", המשיך סג"ל. "אני רוצה להשמיע משהו, אני תמיד שומע אותו ברגעים קשים שלועגים לי ואומרים לי 'שופר' וכאלה. שנת 99, אמנון אברמוביץ' אמר: 'בנימין נתניהו יורד מבמת ההיסטוריה ללא חותם כלשהו, ללא הישג של ממש, הוא יהיה הערת שוליים אם בכלל בהיסטוריה של ראשי הממשלות'. ומה אני למד מזה? קודם כל, אני רוצה רמה של צניעות, מי שהביא את ההישג הגדול הזה ומי שהציבור בישראל סומך עליו זה נתניהו אנחנו העיתונאים מידי פעם צועקים, אומרים וכו' אבל בואו לא נשכח מי הגיבורים האמיתיים. זה ניצחון אדיר".

לדברי דוידוב, "יש פה שתי תפיסות עולם מנוגדות, יש תהום בינינו ואני לא מקבלת את המונח של ישראל השנייה ולא אוהבת אותו כי נתניהו הוא ישראל הראשונה לגמרי, הוא האליטה של האליטה והוא הולך לשם כי הוא מדבר אל הממד הרגשי, לא מוכנה לשמוע על זה".

סג"ל: "קודם כל, אדם לא חייב להיות חלק, גם אני כנראה שייך לאליטות השניות, אבל אני חש בכל לבי, בכל מהותי ובכל נפשי אח. אני אומר ואמרתי - תמיד ליכודניק ואוהב את הליכודניקים ואוהב את עם ישראל, ואני חושב שהמכנה המשותף הוא עדתי, זהותי. החלוקה בין מי שהמרכיב הזהותי המרכזי שלהם הוא יהודי או ישראלי. זה המחנה".

דוידוב : "אני קודם ישראלית לא יודעת מה זה עם ישראל".

סג"ל: "אני קודם יהודי, זה לא פוסל אותך".

ענת: "שתי תפיסות עולם שונות ותהום גדולה".

סג"ל: "אנחנו מסתכלים על הסוציולוגיה והפסיכולוגיה של ההצבעה יש לה משמעות בתוך הסיפור הזה".

ענת: "למה ישראל השנייה? יש ישראל אחת, יש כל מיני ממדים בדבר הזה".

סג"ל: "אין ישראל אחת. את העלית טענה ואמרת שאת לא מאמינה שהיה פה ישראל השנייה אז אני אומר באבו-אבוה. מה שקורה עכשיו זה המשך של 1977, ובתחושה של רבים שהלכו להצביע, ואנחנו רואים עלייה של בין 3-5 אחוזים בכל עיר 'ליכודית'. זאת הבנה שההגמוניה הפוליטית שהייתה הדבר היחיד שהציבור הזה השיג - הולכת להימחק".