ראשי גוש הימין נפגשים היום (שלישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכתו בירושלים, אחרי שמוקדם יותר היום הוא נפגש עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, זאת על רקע נתוני ההצבעות המעידים על יתרון משמעותי לגוש הימין. הפגישה בין דרעי ונתניהו נמשכה כשעה וחצי, ובה השניים עסקו בהרכב הממשלה הבאה ובאפשרויות שעל הפרק. מנגד סיעת כחול לבן תתכנס ב-17:30 ברמת החייל בתל אביב לישיבה ראשונה. "מנתונים שקיבלתי עכשיו, אנחנו קרובים למנדט ה-61", אמר דרעי.

מקור בוועדת הבחירות העריך כי גוש הימין ממשיך להתנדנד, והוא נע בין 59 ל-60 מנדטים​. גורמים בגוש הימין למעריב: הכיוון במגעים הראשוניים הוא מפלגת העבודה ועמיר פרץ.  רבים בקואליציה מזהים אותו כחוליה החלשה

חבר הכנסת משה גפני אמר בכניסה לישיבה כי "ספירת הקולות עדיין לא הסתיימה. יש עוד מעטפות כפולות , לאחר מכן  נראה את התוצאות". הוא הוסיף: "סביר להניח שאנחנו לא הולכים לבחירות נוספות. לא תקום ממשלת אחדות. יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר או פחות".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "הישג גדול לראש הממשלה. נמשיך להיות בלוק ולשתף פעולה יחד. נהיה יותר חזקים. בטוח שלא יהיו בחירות נוספות". הוא סירב להצהיר כי לא יישב עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בתום הפגישה נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם ראשי המחנה הלאומי. בפגישה סוכם שימשיכו לפעול יחד כגוש אחד בראשות ראש הממשלה נתניהו במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו".

רפי פרץ: "אהבת ישראל ניצחה את שנאת החינם"

סיעת ימינה התכנסה טרם הפגישה עם נתניהו. שר החינוך, רפי פרץ, אמר בישיבה "אהבת ישראל ניצחה את שנאת החינם. בחודשיים האחרונים שמרנו על הבית למרות כל הניסיונות לפגוע בו, לקחנו אחריות כדי להציל את גוש הימין. האחדות בינינו במהלך הקמפיין השפיעה והגיעה לכל אחד ואחת. הכוונה היא לבנות ממשלה יציבה וטובה שתדאג לארץ ישראל ולזהות היהודית. זה הדבר החשוב. מבחינתי העיקר שגוש הימין יהיה 61, אם נגיע לזה - ניצחנו".

ישיבת סיעת ימינה (צילום: ללא)
ישיבת סיעת ימינה (צילום: ללא)


יו"ר המפלגה, שר הביטחון נפתלי בנט, אמר: "תוצאות הבחירות טובות לגוש הימין, אבל זה לא נגמר. המשימה שלנו היא לדאוג שמדיניות ימין תיושם בפועל. יש כאן הזדמנות לממשלת ריבונות. הרכב הקואליציה יקבע האם תהיה ריבונות. אם יכניסו אנשי שמאל, לא תהיה ריבונות. נתנו את הנשמה, שמרנו על קמפיין בוגר ונקי והצלחנו מבלי לירות בתוך הנגמ״ש. אנחנו נישאר מאוחדים וחזקים יחד".

ח"כ איילת שקד הוסיפה: "כולם עבדו קשה ומתואם ועשו את המקסימום. ברור מהתוצאות שתקום ממשלת ימין. זו בחירה מובהקת של הציבור".