על רקע עדכון תוצאות הבחירות הבוקר (רביעי) שהוריד את גוש הימין ל-58 מנדטים, התראיין הערב לבן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, וסיפר על הקשיים לקראת הקמת הממשלה האפשרית.

בן כספית: "נו..מתהפך לו הגלגל? חגיגות הניצחון הופכות לפאניקה מסוימת, לא?"

מיקי זוהר: "פאניקה לא, אבל אין ספק שאחרי תוצאת המדגמים פיללנו לכך שבפרסום תוצאות האמת נמצא את המנדט החסר כדי שיהיו לנו אפילו 60 מנדטים, לעניות דעתי, יוכלו להרכיב לנו בכדי להרכיב ממשלה. כשיש לנו 58 או 59 מנדטים המשוואה הפוליטית משתנה. כשאתה עושה שלוש מערכות בחירות ואתה רוצה להתחיל לעבוד למען האזרחים והמדינה, הם צריכים ממשלה שצריכים לעבודה למענם. כשקמתי בבוקר וגיליתי שהמדגמים פעלו לרעתנו היינו מאוכזבים, אבל אנחנו מאושרים, ומודים לציבור מכל הלב לציבור על זה שקיבלנו 250 אלף קולות יותר מהפעם הקודמת. זה דבר גדול.

"הציבור האמין לנו, וראינו איך זה בא לידי ביטוי כשמצביעים מכחול לבן חצו את הכביש והגיעו אלינו. הינה, הם בודקים היום בכחול לבן ומשתפים פעולה לחוקק חקיקה פרסונלית לראש הממשלה, זה לא מפתיע. גם הציבור קיבל את התשובה המוחצת מגנץ וכל חבריו שעובדים עם הרשימה המשותפת בשיתוף פעולה מלא. אין בכלל מחלוקת. אני רק רוצה לדמיין מצב בו מתחיל סבב לחימה, ומישהו מהרשימה המשותפת אומר שלא נוח לו שיטות הלחימה של צה"ל".

כספית: "כאילו אתם תוקפים עכשיו בעזה, לתקוף דיונות גם המשותפת יודעת לעשות".

זוהר: "אני לא רוצה להתווכח איתך, אבל המדיניות שלנו מבחינה ביטחונית היא פנטסטית ואחראית וצריך לברך עליה. זה העשור הביטחוני הכי טוב לישראל והוא דווקא בתקופת נתניהו". 

אלדד: "בוא נשמור את הטיעון לבחירות הרבעיות, אבל אתה רואה את ליברמן מתייצב עם הערבים בכדי לתמוך בגנץ או בחוק הזה שדיברת עליו?"

זוהר: "מקווה שהוא יבהיר שלא, אבל אני אאמין לכל החלטה שלו. מבחינתו גולת הכותרת היא שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה. כשאני שומע אותו אני תוהה האם יכול להיות שהמדינה תופקר על ידו רק בשל השנאה שלו לנתניהו? זה חצה את כל הגבולות האפשריים. הוא מספר סיפורים על דת ומדינה וזה לא האישיו. האישיו זו העובדה שהוא לא רוצה את נתניהו כראש ממשלה. ברגע שבצד השני יפסיקו לפסול את נתניהו ויבינו שיש ציבור עצום שרוצה את נתניהו נוכל לדבר".

כספית: "ויש ציבור טיפה יותר גדול שלא רוצה אותו".

זוהר: "אתה חושב ש־600 אלף מצביעי הרשימה המשותפת הם אלה שיקבעו מי יהיה ראש ממשלה? אין לי בעיה עם ערבי ישראל, רק עם הרשימה המשותפת".

בהמשך התייחס זוהר להתנהלותה של אורלי לוי, ואמר: "גשר קיבלו קולות, אורלי לוי שווה הרבה יותר ממנדט. זו אישה שהייתה יכולה לגלות אחריות ולמנוע סבב בחירות נוסף". זוהר מיהר להתייחס גם להתנהלותם של חברי כחול לבן, וטען: "ההתנהלות של כחול לבן בתקופת בקשת החסינות של נתניהו  הובילה אותי לנקודה בה אני מוכן לשנות את הכללים בדיוק כמו שהם עשו. הם לא יכולים לצפות שאנחנו נהיה כל הזמן הילדים הטובים, והם הרעים. הם החליטו באסטרטגיה מסוימת לשבור את כל הכללים בשביל להפיל שלטון". 

אלדד:  "האם הליכוד לא יוכל לבחור לעצמו מנהיג חלופי והוא יוכל להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה עם כחול לבן?"

זוהר: "מלבד העובדה שנתניהו הוא האדם המתאים ביותר להנהיג את המדינה ואף אחד לא יכול לחלוק עליה, אפילו לא בן כספית. אין סרט כזה בעולם שמישהו פה יכתיב לציבור מי יהיה ראש ממשלה שלהם אלה מלבד הציבור. לא יכול להיות שקבוצת אנשים תכפה עלינו לוותר על המנהיג שלנו. החוק שהם מנסים לקדם לא יכול להתקדם. אין להם אפשרות טכנית. זה דיון מיותר. לא ניתן לעשות את זה עכשיו".