על רקע הדיווחים אודות יוזמת גוש המרכז-שמאל לחוקק חוק שימנע מאדם תחת כתבי אישום לכהן כראש הממשלה, שוחחה הבוקר ח"כ מרב מיכאלי (עבודה-גשר-מרצ) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM בושא, והתייחסה גם לאפשרויות להקמת ממשלה.

משעל: איך מתקדם החוק שימנע ממועמד לראשות ממשלה לכהן אם יש לו מהלך של כתבי אישום?
"זאת לא יוזמה שלי אז לא עקבתי מקרוב".

משעל: אתם שותפים לה.
"זה לא כל כך אתם. זו יוזמה משפטית. קודם כל היועמ"ש לכנסת הבהיר אתמול שזה לא יהיה אפשרי מבחינה פרוצדוראלית. היוזמה שלי היא אחרת לחלוטין, בעיני הדבר שצריך לעשות זה לממש את הרוב שיש בציבור, פעם שלישית ברציפות, רוב שרוצה לסיים את שלטון נתניהו והימין ופשוט לממש אותו מבחינה פוליטית ולהרכיב ממשלה, ממשלה של 62 חברות וחברי כנסת".

משעל: יש בעיה עם שותפות הערבים, ליברמן אמר שלא יישב איתם.
"אני לא בטוחה, אני חושבת שהגיע הזמן להכיר בזה שצריך למצוא דרך לשתף פעולה, פוליטיקה הי אומנות האפשר, אין שום סיבה שלא תהיה כאן אפשרות למצוא משותף. אלוהים יודעת שמכנה משותף אחד יש, יש פה 62 חברות וחברי כנסת שמייצגים רוב בציבור שלא רוצה את שלטון הימין ונתניהו. צריך להקים מזה ממשלה מתפקדת, צריך לשבור את הכישוף הרע הזה שאומר הרוב הזה לא יכול למשול, המיעוט השני יכול למשול בכל מיני תרגילים מכוערים ומלוכלכים ככל שיהיו אבל הרוב לא יכול. זה עיוות של הדמוקרטיה וזה דבר שלא יכול להימשך".

פלג: יו"ר כחול לבן מבהיר לפני הבחירות בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שלא רואה ברשימה המשותפת פרטנרים לגיטימיים להקמת ממשלה וליברמן אומר שלא ילך עם תמיכת הערבים בשום אופציה. מבחינתך זה מילים ריקות.
"שמעתי את ליברמן אחרי הבחירות, קראתי בעצם, אומר אני לא אשב עם נתניהו והחרדים, לא שמעתי אותו אומר לא אשב עם המשותפת או אשתף פעולה עם המשותפת אחרי הבחירות. לגבי הבטחות הבחירות יש לי ארבע מילים בשבילך- "אני אמוטט את שלטון חמאס". בוא, פוליטיקה היא אומנות האפשר ברגע שיש מפלגות שמתבצרות יחד עם אדם, ממש משתעבדות מרצון, או לא מרצון, לאדם שלא מאפשר את מה שאמור לקרות במדינה דמוקרטית, שבה יש משטר פרלמנטרי, יש משא ומתן עם מפלגות והולכים לקואליציה, יש רוב ממול שרוצה להחליף את הממשלה הזאת וכבר פעם שלישית ברציפות. זה דבר לא סביר שראשי הגוש האלה לא יהפכו את עצמם גם כן לבלוק ויממשו את הרצון הציבורי".

משעל: בין רצון למציאות יש פער. ליברמן עם 7 מנדטים אמור לקבל החלטה היום לאן פניו, אם הוא לא ירצה להקים ממשלה עם הערבים - אז לא תהיה. זו המציאות זו תורת המספרים לא תורת הרצון.
"אין לי ויכוח, לכן אני קוראת לליברמן ואיימן עודה ועמיר פרץ היו"ר שלי, ובוודאי לבני גנץ שהוא יו"ר המפלגה הגדולה ביותר בגוש, לא להתפנק ולא להתבטל ולעשות את מה שבצד השני לא מהססים לעשות. יש הזדמנות, לוקחים אותה בשתי ידיים וממששים אותה, קודם כל צריך להקים ממשלה ואחר כך אלוהים גדולה בוא נראה איך זה מתפתח לא צריך ללכת עם הראש בקיר. הגיע הזמן לפתוח קצת את הראש".