בדרך לממשלה? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא הערב (שבת) בנאומו לראשי גוש המרכז-שמאל, בני גנץ (כחול לבן), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ועמיר פרץ (העבודה-מרצ) להצטרף לממשלת חירום לצורך טיפול בנגיף הקורונה.

"אני קורא לעמיתיי בני גנץ, אביגדור ליברמן ועמיר פרץ להצטרף, להתחלק באחריות ובסמכות. אתם רואים מה קורה בעולם ומבינים שאנחנו במשבר שלא היה כמותו מאז 1918. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם, אנחנו נכונים כבר הערב לדבר על זה ולעשות את זה. אני קורא להשיל את כל הציניות והספקנות וללכת יחד", אמר נתניהו.

בכחול לבן ממשיכים באמצעים לגייס מחר רוב של 61 תומכים כדי שיו"ר כחול לבן בני גנץ יקבל מנשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה. בכיר במפלגה אמר הערב: "מה שאנחנו רוצים זה שבני גנץ יקבל את המנדט". לגבי ההצעה שהעלה הערב ראש הממשלה אמרו בכחול לבן שלא ברור מה מציע ראש הממשלה כיוון שלא הועברה להם הצעה מפורטת וכי הליכוד לא נענה עד לרגע זה לקריאתם לשלוח צוות מטעמו לפגישה עם צוות המשא ומתן של הליכוד.

במפלגה חזרו על הודעת גנץ מסוף השבוע כי כחול לבן תגלה אחריות ותגבה צעדים שתנקוט הממשלה למאבק בנגיף הקורונה גם מבחוץ.  כדי לקבל את המנדט מהנשיא זקוקה כחול לבן להמלצה של כל חברי הרשימה המשותפת, כולל בל"ד, וגם של ליברמן, לאחר שח"כ אורלי לוי אבקסיס הודיעה כי לא תמליץ לנשיא לא על נתניהו ולא על גנץ.

עם זאת, עמדתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עדיין לא ברורה. הערב הוא הודיע כי הוא תומך בהקמת ממשלת חרום לאומית שתכלול את הליכוד ואת כחול לבן ונכון לעכשיו לא ידוע על מי ימליץ למחר. בכחול לבן מבקשים לקבל את המנדט כדי שיוכלו לשלוט בועדה המסדרת ולהניע את המהלך של בחירות יו"ר כנסת חדש, מאיר כהן, במקום יולי אדלשטיין.

ממפלגת העבודה נמסר הערב בתגובה לקריאת נתניהו לכחול לבן, העבודה וישראל ביתנו להצטרף לממשלה "ולהכנס מתחת לאלונקה" כי עמיר פרץ מתאם את מהלכיו עם בני גנץ. גורם במפלגה צוטט הערב אומר כי "תרחיש שבו נחבור לממשלת אחדות עם רוטציה, כשנתניהו פותח, נמצא על הפרק. נראה מה יהיה במשא ומתן" אולם בכיר בכחול לבן אמר למעריב: "מדובר בקשקוש של גורם שמדבר רק על דעת עצמו".