חבר הכנסת אחמד טיבי ("הרשימה המשותפת") עורר סערה לאחר שנראה בסרטון כשהוא מסמן 'וי' מול מפגינים, שביניהם גם אנשי משפחות שכולות. טיבי התייחס היום (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM לאירוע, וסיפר כי זיהה רק אחד מהם, ולא ידע שמדובר במשפחות שכולות. בהמשך התייחס למשא ומתן להרכבת ממשלה מול מפלגת כחול לבן בראשותו של בני גנץ. 

"נכנסתי עם הרכב שלי, וראיתי חבורה של אנשים עם שלט של תמונה שלי שכתוב עליה תומך טרור. ניגשתי לקבוצה של מפגינים ישראלים שמתנגדים לביבי, ולחצנו ידיים. המשכתי ללכת בכיוון הרכב, ואז אני שומע, 'אחמד טיבי תמות מקורונה', ואני רחוק מהם, הם המשיכו. הייתי רחוק מהם וזיהיתי רק אחד, את רן כרמי, הביביסט המוכר, עשיתי וי ונכנסתי לרכב. גם נניח שעכשיו אנחנו יודעים שחלק מהם היו ממשפחות שכולות. יש קוד התנהגות, שגם מצפים ממשפחות שכולות, אין הנחות לגבי איחולי מוות ליריבים פוליטיים". 

בהמשך הוסיף על כך ששר הביטחון נפתלי בנט שיתף את הסרטון ואמר: "הוא עשה עלילת דם, הוא העלה סרטון שבסופו אני מחייך ועושה וי מרחוק בלי סאונד. בנט עשה מעשה נבלה של נער גבעות בחליפה של שר ביטחון, הוא צריך להתבייש". 

בהמשך התייחס למשא ומתן עם כחול לבן: "דיברנו על המצוקות של הציבור הערבי, זה היה לפני ההמלצה. אנחנו נעלה בכנסת את ההצעה לביטול או הקפאה של חוק קמיניץ, וזה יעבור. אנחנו נשאף תמיד להמשיך לייצג את הציבור שלנו. אם כחול לבן יקימו ממשלת חירום או אחדות בראשות בנימין נתניהו - מדובר במרמה והפרת אמונים".  

"בליכוד טרקו את הדלת בפנינו"

אמש המליצה מפלגת "ישראל ביתנו" בראשותו של אביגדור ליברמן לנשיא ראובן (רובי) על יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד הרכבת הממשלה, זאת לאחר שגם "הרשימה המשותפת" המליצה עליו. יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", חבר הכנסת עודד פורר התייחס היום בתוכניתם של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM להמלצה, ואמר כי "נראה שבני גנץ מחויב להקמת ממשלה, בעוד כל פעולותיו של נתניהו מתחת לפני השטח, אומרות 'נחתור למערכת בחירות רביעית'. היעד הוא הקמת ממשלה ציונית - ליברלית ורחבה. לפחות מהשיחות שהיו לנו עם בני גנץ וכחול לבן, היעד הוא זהה גם מבחינתם". 

עודד פורר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עודד פורר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אנחנו המלצנו שתקום כאן כמה שיותר מהר ממשלת אחדות או חירום, שמורכבת קודם כל רק משתי המפלגות הגדולות. הבהרנו לנשיא שאם תקום ממשלה כזאת, שבעת המנדטים שלנו נתונים לממשלה כזאת במתנה. אנחנו פנינו לראשי שתי המפלגות עם הנושאים הרלוונטיים. ההיענות מהליכוד הייתה שטרקו את הדלת בפנינו, כך שלא נותרה בפנינו כמעט אופציה להמליץ על הליכוד", אמר פורר.

באשר לסיכוי להליכה לבחירות רביעיות אמר חבר הכנסת, כי "אני חושב שלפחות ממה שאנחנו רואים הסיכויים הם די גדולים, ניתן יהיה להקים כאן ממשלה. הגיע הזמן שגם נתניהו וגם גנץ יעשו הכול כדי שתקום כאן ממשלה. אני לא מצליח להבין איך לא עושים את המתמטיקה הפשוטה. התחייבנו לציבור הבוחרים שנכריע הפעם ולא נאפשר למישהו לטרפד את האחדות".

לסיום הוסיף, כי "ישראל ביתנו אינה חלק משום גוש, ואמרנו שנמליץ על מי שנראה לנו הכי מתאים מבחינת יישום האג'נדה שלנו. מבחינת שיתוף הפעולה עם בל"ד והמפלגות הערביות, נתניהו יכול לכתוב על זה ספר".