כחול לבן שלחה הערב (שני) מכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, וליועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, ובו התריעה כי במידה ואדלשטיין לא יאפשר קיום הצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש, המפלגה תעתור לבג"ץ.

"בהתייחס לעניינים שנדונו בחוות הדעת קבע היועץ המשפטי כי בכל הנוגע לעניינם של ניהול הליכים פנים פרלמנטריים הנדרשים על פי דין, שיקול הדעת של יו"ר הכנסת מצטמצם משמעותית וכן קבע כי דיי בדרישתם של 25 חברי כנסת כקבוע בסעיף 9 א לחוק הכנסת, תשנ"ד-1994 כדי לחייב כינוס המליאה וליו"ר הכנסת אין כל סמכות לעצור את הכינוס", נכתב במכתב.

דרישה מיור הכנסת ויועמש כנסת לקיום דיון לגבי בחירת יור כנסת by מעריב אונליין on Scribd

עוד נכתב כי "במקרה דנן עסקינן בכנסת שאמורה להישבע אמונים היום ופעילותה מתחילה, אשר 61 מחבריה דורשים את קיומו של הדיון בבחירת יו"ר הכנסת. לפיכך אין ליו"ר הכנסת כל סמכות שלא לקיים את הדיון, במיוחד נכון הדבר לאור העובדה כי שיקוליו של יו"ר הכנסת נגועים בעניין אישי ברור העולים כדי ניגוד עניינים ממשי".

כזכור, 61 חברי הכנסת שהמליצו לנשיא על בני גנץ לראשות ממשלה, פנו אמש לאדלשטיין, בדרישה לקיים באופן מיידי הצבעה על בחירת יו"ר הכנסת. אדלשטיין הביע התנגדות למהלך שנועד כדי להחליף אותו בח"כ מאיר כהן מטעם כחול לבן ואמר: "צו השעה עבור מדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה. הצורך בממשלה כזו איננו רק בגלל משבר הקורונה. הוא נולד עוד הרבה לפני התפרצות הנגיף", אמר אדלשטיין.