הסערה סביב פעילותה של הכנסת עדיין לא חלפה, כשיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עדיין לא הודיע אם ומתי יכנס את המליאה על מנת לבחור לו מחליף, כי שקבע אמש בג"ץ. זאת בעוד שמספר בכירים בגוש הימין כבר אומרים הבוקר (שלישי) כי למרות הזעם על פסיקת בג"ץ, חייבים לקבל את פסיקתו. 

בינתיים, ועדות הכנסת הזמניות שהוקמו יחלו היום את פעילותן, ובהן הוועדה המיוחדת לנושא נגיף הקורונה, שבראשה עומד ח"כ עפר שלח (כחול לבן). בראיון בגלי צה"ל אמר שלח על עבודת הוועדה, כי "נצטרך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם יו"ר ועדות חוץ ובטחון וכספים כי חלק גדול מהמשבר יעבור בעיקר דרך ועדת הכספים".

חבר הכנסת הסביר מה הוא מצפה מעובדת הוועדה: "באופן כללי אני רואה את הוועדה עוסקת הן בסעד מיידי בכל הדרכים שהכנסת יכולה לתת לבעיות, בעיקר כלכליות ובריאותיות וגם אל מול משרדי הממשלה, והן בייצוב של מערכת - איך מתמודדים עם משבר כזה כדי שנהיה מוכנים אליו יותר טוב בפעם הבאה. התפקיד שלנו יהיה גם להנגיש את ההנחיות לציבור על איך זה מתנהל ולאן זה הולך. מה המחשבה המתכללת שעומדת מאחורי העניין".

שלח אמר כי דיוני הוועדה ישודרו בשידור חי באינטרנט. "להבנתי למדנו מעט מאוד על ההתנהגות של המחלה. אנו אוספים מספרי חולים שהם כמעט לא רלבוונטיים, לכן התפקיד של הוועדה יהיה, בין השאר, לוודא שהחומר הזה יוצג לציבור. שתהיה הבנה של התנהגות המחלה, איך מטפלים בה ולהפוך את זה לתקנות".

חבר הכנסת התייחס גם למשבר הפוליטי, ואמר שלדעתו יו"ר הכנסת יקבע מועד לדיון על בחירות מחליפו. "אני לא רואה דרך שאדלשטיין לא יקבל את הכרעת בג"ץ, ולכן אנחנו מתכוונים לבחור מחר את מאיר כהן ליו"ר הכנסת", אמר. "הדבר השני הוא, שאנחנו צריכים להגיע להסכמה בתוך גוש ה-61 על הגרסה של החוק המונע מנאשם להקים ממשלה".

איש יש עתיד גם תקף את גוש הימין, ואמר כי "ישנם 58 ח"כים שהולכים כעיוורים אחרי מחפש חסינות ולא באים לדבר איתנו על הקמת הממשלה. מי שאומר שאין לנו יכולת להקים ממשלה מקבל את השחור ולבן שנתניהו הכניס אותנו אליו".