לאחר שגורמים במפלגת העבודה העריכו אמש כי יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, עומד להצטרף לקואליציה ולממשלה וכי ח"כ איציק שמולי יצטרף אליו, הבוקר (שני) אומרים גורמים במפלגה כי המגעים של פרץ לכניסה לממשלה מתנהלים מול בני גנץ ולא מול בנימין נתניהו, וכי התיקים שפרץ צפוי לקבל יהיו כחלק מהמכסה של כחול לבן.

הגורמים מסרו כי אם העבודה תצטרף בסופו של דבר לקואליציה, כפי שמסתמן, תוגש לוועדה המסדרת בקשה לפיצול סיעות בין העבודה למרצ. לעבודה שלושה חברי כנסת: עמיר פרץ, איציק שמולי ומרב מיכאלי.  למרצ שלושה: ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ויאיר גולן. ח"כ מיכאלי הודיעה כי לא תצטרף לקואליציה אך תישאר חברה בסיעת העבודה ולא תצטרף למרצ.

כזכור, פרץ הוזכר אמש כמועמד לתיק הכלכלה, בעוד שמולי צפוי להסתפק בתפקיד של סגן שר, על אף שגורמים בעבודה טוענים שפרץ דורש תיק נוסף גם עבור שמולי.

ח"כ מרב מיכאלי, המתנגדת למהלך, אמרה אמש למעריב: "אדרוש לכנס את מוסדות המפלגה והצבעה דיגיטלית ואצביע נגד הממשלה. אני לא מפרה את הבטחותיי לבוחר". בנוסף, דרשה ח"כ מיכאלי דורשת מפרץ לזמן בדחיפות את ועידת מפלגת העבודה: "אני פונה אליך כי תפעל לכבד את עקרונותיה הדמוקרטיים של המפלגה ובהינתן שאי אפשר כרגע לכנס אותה פיזית, תנחה לכנס את ועידת מפלגת העבודה מרחוק לדיון והצבעה באמצעים טכנולוגיים על כוונתך להיכנס לקואליציית הנאשם".